واکاوی بخشی از سنت گلاب‌گیری در “پرسیاوشون”

“پرسیاوشون” عنوان فیلم تلویزیونی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مجتبی بی‌طرفان است که به بررسی سنت گلاب‌گیری و عرقیات مختلف گیاهان دارویی می‌پردازد.

مجتبی بی‌طرفان،کارگردان این فیلم تلویزیونی در گفتگو با خبرنگار بخش رادیوتلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت:‌فیلمنامه این اثر به قلم “بهرام نامی” به نگارش در آمده و داستان پدر و دختری را روایت می‌کند که برای تحقیق گیاهان دارویی به خصوص گیاه “پرسیاوشون” با ماجراهایی روبرو شده که مسائلی برایشان رقم می‌خورد.
                           
وی در ادامه افزود:در این فیلم تلویزیونی سنت گلابگیری و عرقیات گیاهی مختلف شهر “میمند” واقع در حوالی شیراز به تصویر کشیده می‌شود.
وی که فیلم‌های تلویزیونی و مجموعه‌هایی چون “کابوس با نقاب رویا”، “اتاق ۳۱۱” ، “فازمتر” و “پنجره‌ای رو به آفتاب” را در کارنامه هنری خود دارد،بیان کرد:ابوالفضل پورعرب،عباس جمشیدی فر، مرتضی ضرابی،شهربانو موسوی،حلیمه سعیدی،مرتضی لطفی و محمود یاراحمدی از بازیگرانی هستند که در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازند.
وی اظهار داشت:‌فیلم تلویزیونی “پرسیاوشون” با موضوع اجتماعی در قالب طنز مرحله تدوین خود را توسط امیر شفیعیان سپری می‌کند.
وی خاطرنشان کرد:حمیدرضا الیاسی دستیار اول کارگردان،‌پیمان راد مجری طرح،کامبیز فراهانی مدیر صدابرداری،مرتضی ضرابی طراحی گریم،فاطمه بی طرفان طراح صحنه و لباس و موسسه فرهنگی فیلمسازی بی‌طرف فیلم تهیه و تولید این پروژه تلویزیونی را بر عهده دارد./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.