واکنش ایرانسل به ارسال پیامک خوشامدگوئی به امارات

ایرانسل در اطلاعیه خود تاکید کرد: این شبکه تلفن همراه در جزیره ابوموسی، به دلیل عدم صدور مجوز نصب آنتن، فاقد پوشش شبکه می باشد در حالیکه اپراتورهای کشور امارات این جزیره ایرانی را تحت پوشش شبکه خود قرار داده اند .

فارس: در پی دریافت پیامکی با محتوای خوش آمدگویی به کشور امارات توسط مسافرین جزیره ابوموسی از سوی شبکه تلفن همراه ایرانسل، این شرکت اعلام کرد: این پیامک توسط اپراتورهای اماراتی در قالب رومینگ ارسال شده است.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، به رغم پیگیری‌های مکرر متأسفانه تاکنون، مجوز لازم برای نصب و راه اندازی آنتن‌های BTS ایرانسل در جزیره ایرانی ابوموسی، صادر نشده است.

بدیهی است به محض صدور مجوز، ایرانسل با نصب تجهیزات لازم، این جزیره را نیز تحت پوشش خدمات خود قرار خواهد داد. در این راستا همزمان، مذاکرات لازم برای استفاده از اماکن شرکت نفت فلات قاره ایران به منظور نصب تجهیزات لازم، در حال انجام است.  ایرانسل ظرف مدت ۵ سال گذشته، بیش از ۸۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش شبکه خود قرار داده است .

ایرانسل در اطلاعیه خود تاکید کرد: این شبکه تلفن همراه در جزیره ابوموسی، به دلیل عدم صدور مجوز نصب آنتن، فاقد پوشش شبکه می باشد در حالیکه اپراتورهای کشور امارات این جزیره ایرانی را تحت پوشش شبکه خود قرار داده اند .

ایرانسل با اپراتورهای کشور امارات قرارداد رومینگ بین الملل دارد و به همین دلیل، هرگاه مشترک ایرانسل وارد منطقه تحت پوشش اپراتورهای طرف قرارداد رومینگ شود و آن منطقه فاقد پوشش شبکه ایرانسل باشد، گوشی تلفن همراه مشترک، به صورت خودکار تحت پوشش خدمات رومینگ اپراتور میزبان قرار گرفته و پیامک خوش آمدگویی و فعال‌سازی رومینگ دریافت می‌کند.

این پیامک توسط اپراتور میزبان به طور خودکار به مشترک ارسال می‌گردد. بدیهی است ایرانسل در منطقه خارج از پوشش شبکه خود قادر به ارسال پیامک به مشترک خود نمی‌باشد، از این رو، این پیامک به دلیل وجود پوشش رادیویی اپراتورهای اماراتی در جزیره ایرانی ابوموسی، توسط اپراتورهای اماراتی ارسال می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است:  ایرانسل علاوه بر اپراتورهای اماراتی، با ۳۷۱ اپراتور در ۱۵۷ کشور دیگر قرارداد رومینگ بین الملل دارد که در همه این کشورها نیز به همین نحو عمل می شود، به طوریکه با ورود مشترک ایرانسل به کشور مقصد، پیامک خوش آمدگویی و اعلام فعال سازی خدمات رومینگ بین‌الملل به طور خودکار برای وی از سوی اپراتور میزبان ارسال می‌شود.

هدف از ارسال این پیامک علاوه بر خوش آمد گویی ، مطلع نمودن مشترک از فعال شدن خدمات رومینگ بین الملل می باشد .

ایرانسل در این اطلاعیه تصریح کرد: بررسی حقوقی این موضوع و به طور کلی ارسال غیرمجاز سیگنال رادیویی شبکه های تلفن همراه کشورهای همسایه به داخل قلمرو کشور، خارج از حیطه اختیارات این اپراتور می‌باشد.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.