واکنش وزارت خارجه ایران به اعمال تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا

به گزارش گروه اخبار شب ایرنا به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، مهمانپرست افزود: آنها در قبال این اقدام غیرمسوولانه خود باید پاسخگوی سیاست ها و مواضعی باشند که بر بحران اقتصادی دنیا تاثیرگذار خواهد بود. چرا که امنیت عرضه، بخش تفکیک ناپذیری از امنیت بازار جهانی انرژی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه، تحریم های یکجانبه آمریکا و اروپا را فاقد مشروعیت و مغایر قوانین بین المللی از جمله اصول تجارت آزاد دانست و افزود: آمریکا و اتحادیه اروپا علاوه بر پیامدهای سیاسی و دیپلماتیک این اقدام، باید آماده رویارویی با مشکلاتی چون تشدید بحران مالی و اقتصادی و گسترش اعتراض های اجتماعی باشند.

وی تصریح کرد: این اقدام نشان داد که آنها نه تنها روندی سازنده را در رابطه با ایران دنبال نمی کنند، بلکه به دنبال تنش آفرینی هستند و این اقدام غیر سازنده در شرایطی است که در روند مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ تاکید بر اعتماد سازی دو طرفه است.

مهمانپرست بار دیگر رویکرد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ‘سلاح هسته ای برای هیچ کس، استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای برای همه’ را مورد تاکید قرار داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در راستای تحکیم پیمان منع تکثیر، در همه محافل و سازمان های بین المللی از این رویکرد دفاع خواهد کرد و در احقاق حقوق هسته ای خود مصمم است.

وی افزود: مردم ایران در برابر سیاست فشار و تهدید نه تنها عقب نمی نشیند، بلکه تحریم ها موجب انسجام مردم در برابر دشمنان و تقویت خود کفایی خواهد شد.

**۱۵۳۶**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۹۷۰۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.