والدانو: گوآردیولا انقلابی‌ترین و بیلسا هجومی‌ترین مربیان می باشند

۲۷فروردین۱۳،

مدیر سابق رئال مادرید گوآردیولا را انقلابی‌ترین مربی حال حاضر فوتبال جهان می‌داند. او همچنین به ستایش از بیلسا پرداخت و او را هجومی‌ترین مربی جهان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خورخه والدانو، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال آرژانتین آنچه را که سبب افت فوتبال این کشور در چند سال اخیر شده است، کم شدن عشق به فوتبال می‌داند.

او از وضعیت کنونی فوتبال کشورش ابراز نگرانی کرد و گفت: آنچه فوتبال آرژانتین از آن رنج می‌برد عشق است. علاقه به پیروزی بر ارائه بازی زیبا طغیان کرده است. تاکتیک بیشتر از مهارت شخصی جلب نظر می‌کند. امپراتوری فوتبال تاکتیکی و آمادگی بدنی بر مهارت فردی و فنی سلطه یافته است. هم چنان که پیکاسو گفت نبوغ بدون هنر وجود ندارد. مارادونا و مسی شاهد گویایی برای این گفته پیکاسو می باشند.

او دربارهٔ این سوال که چرا جذابیت فوتبال روز به روز کم می‌شود؟ گفت: عشق بسیار به فوتبال تاکتیکی سبب رخت بر بستن مهارت‌های فنی شده است. فوتبال تاکتیکی مربی را مهم‌تر از بازیکن جلوه می‌دهد. سبب دیگر این که بیشتر مربیان نگران نتیجه‌ می باشند. امروز گاهی اوقات تیم‌هایی که فقط فوتبال هجومی را در دستور کار خود قرار می‌دهند طعم شکست را می‌چشند و این سبب می‌شود تا مربیان دیگر بی‌مهابا حمله نکنند و فوتبال از جذابیت آن کاسته شود. بیشتر مربیان نتیجه‌ را به نمایش ترجیح می‌دهند. به همین خاطر است که گوآردیولا انقلابی بزرگ این روزها لقب گرفت چرا که او می‌خواهد با سبک بازی و مهارت بازیکنان به نتیجه‌ای که می‌خواهد برسد.

والدانو در ادامه سخنان خود به ستایش از مارچلو بیلسا، سرمربی آرژانتینی اتلتیک بیلبائو پرداخت و گفت: بیلسا سخاوتمندترین مربی جهان است. منظورم از کلمه سخاوت سبک هجومی بازی تیم‌های او است. سبک بازی تیم‌های بیلسا بر پایه بازی هجومی با نفرات بسیار است. تیم‌های او به سرعت بازی را از خط دفاع به حمله می‌ برند و با حرص و ولع بسیار حمله می‌کنند. اگر بخواهیم با بازی هجومی با تمام نقاط مثبت و منفی آن آشنا شویم باید بیلسا را مقابل چشمان خود قرار دهیم.

مدیر فنی سابق رئال مادرید در پایان سخنان خود هم به ستایش از دیگو سیمئونه، سرمربی آتلتیکو مادرید پرداخت و گفت: سیمئونه عملکرد بسیار خوبی در آتلتیکو مادرید داشته است. او تیمی ساخته است که توانایی رقابت با تیم‌های بزرگ را دارد. آتلتیکو با شور و هیجان خاصی بازی می‌کند و این به خاطر وجود سیمئونه است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.