والدین عزیز بخاطر قد فرزندانتان سیگار نکشید

فروردین ۱۴۰۳

مادران بارداری که به تغذیه خود اهمیتی نمی‌دهند و دخانیات مصرف می کنند سبب رشد ناکافی جنین و سوزاندن قد جنینشان می‌شوند.

سعید حسینی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تمامی والدین به قد فرزندشان اهمیت زیادی می‌دهند که مادران باردار با استفاده از مواد مغذی و عدم استعمال دخانیات می‌توانند فرزندی قد بلندتر داشته باشند.

وی افزود: برای رشد بهتر قد فرزند بایستی در دوران بارداری به تغذیه خود اهمیت بسیار دهند چراکه تغذیه مادر در رشد قد جنین بسیار موثر است.

وی در ادامه گفت: ریز مغزی‌ها و درشت مغزی‌ها همچون مواد قندی، چربی‌ها و پروتئینی، سبب تامین انرژی لازم برای سوخت و ساز بدن می‌شود چراکه بسیار مفید برای جنین از لحاظ رشدی است و مادرانی که استعمال دخانیات انجام می‌دهند سبب رشد ناکافی، و سوزاندن قد فرزندشان می‌شوند.

وی اظهار داشت: قد و وزن مطلوب فرزند بستگی به تغذیه مادر دارد که بایستی مادران باردار برنامه غذایی غنی از ویتامین A همچون زردآلو، طالبی و اسفناج و دیگر مواد غذایی مفید را داشته باشند چراکه در استحکام بخشیدن استخوا‌ها و رشد مناسب فرزند بسیار مفید است.

وی به مادران باردار توصیه کرد: برنامه غذایی مادران باردار بایستی سرشار از سبزی‌ها، میوه‌ها، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد چراکه رشد فرزند را بسیار مطلوب می‌کنند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.