والدین جان‌باختگان خواستارشدند: محاکمه عوامل حادثه جشن خاله شادونه

والدین کودکان جان‌ باخته در حادثه هفته گذشته “خاله شادونه” بررسی علل بروز این حادثه و محاکمه عوامل دخیل در آن را خواستار شدند.

در این حادثه که پنجشنبه هفته گذشته و در پی برگزاری برنامه “خاله شادونه” در شهرستان خرم‌دره به وقوع پیوست، سه کودک بر اثر ازدحام جمعیت در هنگام خروج از سالن ورزشی ۳۰۰۰ نفری شهدای خرم‌دره، جان خود را از دست دادند که در پی بروز این حادثه، والدین کودکان جان‌باخته با پیگیری‌های مستمر رسیدگی سریع به این موضوع را خواستار شدند.

“محمد شادمهر”، پدر “بهاره” جان‌باخته شش ساله این حادثه در همین رابطه می‌گوید: متأسفانه ناهماهنگی بین‌ بخشی و بی‌توجهی مسوولان امر، سبب بروز این فاجعه شد و تنها چیزی که تسلی‌ خاطر والدین را فراهم می‌کند، رسیدگی به پرونده تشکیل شده است. در این حادثه مقصر اصلی صادرکنندگان مجوز هستند که بدون توجه به سابقه فرد مجوز برپایی جشن را صادر کردند و به هیچ عنوان نظارتی بر نحوه برگزاری مراسم نداشتند. این شهروند خرم‌دره‌ای با بیان اینکه پس از بروز حادثه امکاناتی در اختیار نداشتیم که کودکان را به بیمارستان مجهز منتقل کنیم، ادامه می‌دهد: پس از اعزام آمبولانس به محل، مشاهده کردیم که این آمبولانس امکانات لازم را ندارد و پزشکی نیز حاضر نبود که به وضعیت افرادی هم‌چون “بهاره” که دچار مشکل شده بودند، رسیدگی کند.

وی با بیان اینکه چرا بودجه‌ای برای خرید آمبولانس برای شهرستان‌ها اختصاص نمی‌دهند، می‌افزاید: به همه ابهامات خانواده‌های داغ‌دار باید پاسخ داده شود.

شادمهر می‌گوید: فروش بلیت بیش از حد ظرفیت سالن، جای سووال است که هیچ پاسخی برای آن نداریم و نمی‌دانیم با چه منطق و مجوزی این کار انجام شد و کسی نیز مخالفتی با این موضوع نداشته و اعتراضی نکرده است. وی با اشاره به اینکه نبود پزشک متخصص در بیمارستان بوعلی خرم‌دره و آیت‌الله موسوی زنجان نیز در مرگ بهاره دخیل بود، ابراز می‌کند: در حالی که بهاره تنفس داشت، اما به این بهانه که روز تعطیل است و پزشک ساعت ۹ شیفت دارد، جان خود را از دست داد و این موضوع برای ما اصلاً قابل قبول نیست.

این شهروند خرم‌دره‌ای تصریح می‌کند: فرماندار در دیدار با خانواده‌های داغ‌دار عنوان کرد که مدیریت سالن با شخص دیگری بود، اما جای تأسف دارد که به این نکته توجه نمی‌شود که پس از صدور مجوز نظارت باید انجام شود که این کار انجام نشده است. این پدر داغ‌دار به فروش بلیت بیش از حد ظرفیت اشاره می‌کند و یادآور می‌شود: چرا پیش از بروز فاجعه کسی کاری نکرد؟ در حالی که مادران حاضر در سالن عنوان می‌کنند که در زمان برگزاری مراسم مشخص بود مشکلی در کار است. وی نبود عوامل نیروی انتظامی در سالن را در زمان بروز حادثه نیز مؤثر می‌داند و می‌گوید: فرماندهان انتظامی عنوان می‌کنند که آن‌ها مسوول نظم سالن نبودند و مقرر بود امنیت بیرون از محل جشن را تأمین کنند.

شادمهر با تأکید بر اینکه مرگ هر کودک یعنی از بین رفتن سرمایه ملی، ادامه می‌دهد: فرزند من به علت نبود امکانات جان خود را از دست داد و کسی در این زمینه پاسخ‌گو نیست.

والدین “نگار صالحی” و “مهدی مولایی” نیز با تأکید بر برخورد با مسببان این حادثه، تعجیل در رسیدگی به پرونده را خواستار شدند.

۴۵۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.