والیبال ایران یک گام تا لیگ جهانی

جام جم آنلاین: تیم ملی والیبال کشورمان در چارچوب مسابقات انتخابی لیگ جهانی یک بار دیگر ژاپن را وادار به تسلیم در برابر والیبال ایران کرد تا چهارمین شکست این تیم از زمان هدایت تیم ایران از سوی خولیو ولاسکو به دست آید.

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم های ملی والیبال ایران و ژاپن امروز جمعه در نخستین بازی انتخابی لیگ جهانی در سال ۱۲ هزار نفری آزادی تهران به مصاف هم رفتند که این ملی پوشان کشورمان در سه ست متوالی این تیم را شکست داد.

خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان ست نخست این بازی را با ترکیب علیرضا نادی، حمزه زرینی، فرهاد ظریف، سعید معروف، محمد موسوی، عباس قائمی و شهرام محمودی آغاز کرد که همان ترکیب در برابر مصر بود.

ملی پوشان کشورمان ست نخست را ۲۵ بر ۱۹ به سود خود خاتمه داد.

تیم ایران ست دوم را نیز با ترکیب ست نخست آغاز کرد، اما این آغاز بسیار آتشین بود به گونه ای که در ابتدای بازی پنج بر صفر از حریف پیش افتاد.

شاگردان خولیو ولاسکو در این ست ۲۵ بر ۱۴ در برابر ژاپن به پیروزی رسیدند تا ثابت کنند والیبال ایران فراتر از قاره کهن آسیا است و باید به عنوان نماینده شایسته از این قاره راهی لیگ جهانی شود.

در ست سوم ژاپن متفاوت بازی را آغاز کرد به گونه ای که در ابندای این ست کفه امتیازها به سود این تیم سنگینی کرد، اما از امتیاز ۱۰ به بعد ایران به بازی بازگشت و کم کم کنترل بازی را به دست گرفت تا در امتیاز ۲۳ با ژاپن به تساوی برسد.

ملی پوشان کشورمان در نهایت این ست را ۲۵ بر ۲۳ بردند تا در سه ست متوالی به پیروزی برسند و گام مهی برای صعود به لیگ جهانی برداشته باشند.

خولیو ولاسکو با کسب این پیروزی چهارمین شکست ژاپن در برابر ایران را در مدت هدایت تیم ملی والیبال کشورمان را رقم زد. چهار شکست جام جهانی، جام ملت های اسیا، انتخابی المپیک و انتخابی لیگ جهانی است.

ترکیب تیم ژاپن در آغاز بازی با ایران کندو، یوشی فومی، تامی ماتسو، شی می زو، فوکوزاما، ناگانو و یونی یاما بود که با هداست  “نااوکی موروکوما” بازی را آغاز کردند.

بیش از ۱۵ هزار نفر از بازی ایران و ژاپن دیدن کردند که یک رکورد دیگر برای این سالن محسوب می شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی یکی از تماشاگران ویژه


علاالدین بروجردی رییس کمسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز یک از تماشاگران ویژه دیدار ایران و ژاپن است.

تیم ملی والیبال ایران برای راه یابی به لیگ جهانی والیبال باید ۱۹ شهریور ماه دومین بازی خود را ژاپن را برگزار کند تا در صورت کسب حتی امتیاز یک ست به لیگ جهانی راه یابد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.