والیبال جهانی، تماشاچیان حرفه ای

در طول چند سال اخیر، والیبال ایران توانسته با کسب نتایج قابل قبولی در میادین مختلف پلکان ترقی را با سرعتی خارق العاده طی کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: رشد والیبال ایران تنها به کسب نتایج خوب در مقابل حریفان مختلف بسنده نمی شود بلکه در تمامی ابعاد حرفه ای شدن این رشته ملموس است.

یکی از نکات قابل توجهی در این راستا حضور پررنگ تماشاچیان و هواداران در سالن های والیبال مدتهاست که اذهان ورزشی ها را به خود جلب کرده است.

هواداران، یکی از ارکان اصلی در مسابقه ورزشی محسوب می شوند فرهنگ سازی درمیان تماشاگران از مهمترین عوامل مدعی شدن برای حرفه ای بودن است.

به وضوح می توان گفت که والیبالی ها که ادعای صعود به میان برترین های جهان را می کنند، با داشتن چنین تماشاگران خوب و با اخلاقی، شایسته رسیدن به اهداف متعالی خود هستند زیرا هواداران یار اصلی و دوازدهم والیبالی ها محسوب می شوند اگر آنها نباشند ملی پوشان بدون انگیزه و شورو هیجان خاص بازی را دنبال می کنند.

تیم ملی والیبال کشورمان که تجربه حضور پررنگ تماشاگران را در مسابقات جام ملت ها هم کسب کرده است، فردا به این امید پا به میدان می گذارد که حداقل ۱۵هزار نفر از نزدیک می خواهند آنها ببرند و به لیگ جهانی صعود کنند. ژاپنی ها در بازی نخست نه تنها از نظر فنی مقابل تیم ملی کم آوردند بلکه حضور این تعداد هواداران در سالن محل برگزاری قدرت تمرکز را از آنها سلب کرده بود، شگفتی چشم بادامی ها در خصوص این موضوع به گونه ای بود که سرمربی ژاپن در کنفرانس و مطبوعاتی بعد از بازی هم به آن اشاره کرد.

حال ملی پوشان والیبالیست کشورمان باید با تلاش خود و انرژی مثبت تماشاگران و والیبال دوستان در دیدار فردا به پیروزی و سربلندی می رسند./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.