والی زابل از عملیات انتحاری جان سالم به در برد

۱۷فروردین۱۳،

والی ولایت زابل در جنوب افغانستان از یک عملیات انتحاری جان سالم به در برد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، محمد اشرف ناصری، فرماندار استانی افغانستان که از ترور جان سالم به در برده بود، گفت: یک خودروی بمب گذاری شده در حالی که کاروان وی از بیمارستانی در مسیر مراسمی در یک مدرسه نزدیک قلات، مرکز استانی زابل، عبور می‌کرد منفجر شد. به نقل از وی یک پزشک کشته شده و دو تن از محافظان این والی و یک دانش‌آموز مدرسه زخمی شدند.

زابل در نزدیکی قندهار واقع شده و مرزی بی‌ثبات با پاکستان دارد.

رییس پلیس استانی پیشتر گفته بود که مهاجم یک عامل انتحاری بود و مواد منفجره‌ را در حالی که فرماندار در راه بیمارستان بود، منفجر کرد.

سخنگوی والی زابل تایید می کند که ابتدا بمب جاسازی شده در یک موتور در مسیر راه ناصری در فاصله کم از بیمارستان مرکزی، منفجر شد و سپس یک مهاجم انتحاری خود را در نزدیک خودروی ناصری منفجر ساخت.

فرمانده پلیس زابل گفت که در حمله انتحاری در نزدیکی بیمارستان مرکزی این ولایت، یک پزشک نیز کشته شده است.

همچنین در دو عملیات جداگانه در بادغیس، استانی در غرب افغانستان، ۹ تن از اعضای طالبان کشته و ۴ تن دیگر زخمی شدند.

مقامات امنیتی در استان بادغیس میگویند این دو عملیات در جریان ۱۲ ساعت قبل در شهرستان های قادس و بالامرغاب ولایت بادغیس صورت گرفته است.

ژنرال شرف الدین شرف، فرمانده پلیس بادغیس می‌گوید: طالبان به پاسگاه امنیتی منطقه ” بزبای” شهرستان بالامرغاب حمله نمودند که این حمله منجر به درگیری میان دو طرف شد.

وی افزود: در این نبرد یک ساعته ۵ تن از اعضای طالبان کشته شدند. دو تن از اعضای پلیس افغان هم در جریان این درگیری مجروح شدند.

به گفته شرف هدف از راه اندازی این عملیات پاکسازی اکثریت روستاهای شهرستان قادس از وجود مخالفین مسلح دولت می‌باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.