وال استریت ژورنال:افزایش قیمت نفت فقط به خاطر ایران است

  وال استریت ژورنال چاپ نیویورک نوشت: نام ایران تاثیر چشمگیری بر روی بازار نفت دارد.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، وال استریت ژورنال، به قلم جان بیرس نوشت:قیمت نفت و سوخت در آمریکا ظرف سه هفته گذشته ۱۸% صعود داشته که علت اصلی، نگرانی های موجود در قبال ایران می‌باشد. بازار بورس و سهام بستگی به وضعیت نفت نیز دارند، برخی از سهام ها ارزش خود را به خاطر مسئله نفت از دست داده‌اند. نگرانی شدید و عمده از بابت تهدید ایران مبنی بر بستن تنگه هرمز می‌باشد، تنگه‌ای که شاهراه عبور ۲۰% از نفت مایحتاج جهان می‌باشد. تهران گفته بود در صورت تهدید شدن تنگه را خواهد بست. تحلیلگران شدیدا از بابت اقدامات احتمالی ایران و منختل ساختن وضعیت نفت ابراز نگرانی می‌کنند.
 کاداکیا یکی ازکارشناسان مسائل نفت می‌گوید نفت با مواد دیگر تفاوت دارد، چرا که وضعیت ژئوپولتیک می‌تواند تاثیرات به سزایی از بابت فروش نفت داشته جا شد. نام ایران تاثیر چشمگیری بر روی بازار نفت دارد، در روز سوم ژوئیه سال جاری پس از رزمایش نظامی ایران قیمت نفت ۵% افزایش داشت و پس از اعلام از سوی اسرائیل مبنی بر این که ایران در حمله تروریستی در بلغارستان دست داشت قیمت نفت ۱/۳% بالا رفت.
فیل فلین کارشناس مسایل نفتی می‌گوید، جنگ با ایران باعث خواهد شد تا ایران ولو اندک مدتی تنگه هرمز را ببندد و همین مسئله باعث گران شدن قیمت نفت در بازارهای بین المللی خواهد شد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.