وال استریت ژورنال: برخی بانک​های اروپایی به تحریم ایران اهمیت نمی​دهند

ایران با موفقیت تحریم های آمریکا را دور می زند و برخی بانک های اروپایی نیز در این زمینه با ایران همکاری می کنند.

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: ایران تحریم های دولت آمریکا را که سخت ترین تحریم ها از سوی اوباما اعلام شده، با انواع روش ها از جمله مبادلات پایاپای و بیمه نفت کش ها دور می زند. تهران اکنون با وجود اعمال تحریم های سخت توسط آمریکا، از راه های قانونی اقدام به دور زدن تحریم ها می کند و راه های مختلفی برای فروش نفت خود در بازارهای آسیایی- با وجود مشکلات بانکی- پیدا کرده است و مدام راه های فرار تازه ای می یابد.

این روزنامه همچنین گزارش داد: برخی بانک های اروپایی به تحریم ایران اهمیت نمی دهند و با وجود فشارهای آمریکا همچنان روابط مالی خود با جمهوری اسلامی را حفظ کرده اند از جمله دویچه بانک آلمان، «بی ان پی پاری با»ی فرانسه،اچ اس بی سی انگلیس، آی ان جی هلند و بانکو استاتدر اسپانیا. به عنوان مثال برخی از این بانک ها تا رقم دو میلیارد و هشت صد میلیون دلار مبادلات پولی با ایران داشته اند.

این روزنامه آمریکایی می نویسد: ارقام دقیق حجم داد و ستدها برای آگاهی عمومی منتشر نشده اند ولی مطالعه مدارک رسمی که گزارشگر روزنامه مشاهده کرده، از معاملات چندین میلیارد یورویی با ایران حکایت می کنند.

به نوشته وال استریت ژورنال، به رغم تلاش های ایالات متحده برای منزوی ساختن جمهوری اسلامی، این داد و ستدها نشانه تداوم دسترسی حکومت ایران به سیستم مالی جهانی است.

/۲۹۲۱۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.