وال استریت ژورنال: صفحه نمایش آی‌فون بعدی بزرگتر می‌شود

ماندانا سجادی: آیا آی‌فون بعدی واقعا نمایشگر بزرگتری خواهد داشت؟ وال استریت ژورنال نوشته است که این طور خواهد بود.

به گزارش این خبرگزاری اپل برای آیفون جدیدش نمایشگری بزرگتر از نمایشگرهای آی‌فون فعلی‌اش را به تامین کننده آسیایی خود سفارش داده است. این نمایشگر ۴ اینچی خواهد بود در حالیکه آیفون ها قبلی از زمان تولید آن در سال ۲۰۰۷ صفحه نمایش ۳٫۵ اینچی داشته اند.

وال استریت ژورنال اضافه کرد: با فرض تامین منابع مالی، تولید این نمایشگر از ماه آینده کلید خواهد خورد. آخرین خبرها حاکی از آن است که اپل آی فون جدیدش را در اوایل پاییز یعنی اکتبر یا سپتامبر به بازار عرضه خواهد کرد. که اگر ماه اکتبر این اتفاق بیفتد درست دقیقا با تاریخ عرضه آی‌فون ۴s در سال گذشته همزمان خواهد شد.

عرضه آی‌فون با صفحه نمایش بزرگتر نشان می دهد اپل قصد به بازی گرفتن رقبای آندروییدی خود به خصوص سامسونگ را دارد. رقیب کره ای اپل هم اکنون در حال لذت بردن از جایگاه برتر خود در بازار فروش اسمارت فون‌ها و تبلت‌هایش در سال گذشته است. اکثر گزارش‌ها تحقیقی از رتبه اول بودن سامسونگ در بازار فروش اسمارت فون و تبلت ها در سرتاسر جهان خبر می دهند.

یکی از منابع وال استریت ژورنال نوشته که اپل صفحه نمایش های آی فون جدیدی را به چندین کارخانه سفارش داده است که عبارتند از LG، Sharp و Japan Display که از سه کمپانی بزرگ و دولت ژاپن تشکیل شده است.

به تازگی اکثر اسمارت فون‌ها با صفحه نمایش‌ بزرگتر به بازار می آیند که بیشتر آنها را شبیه به مینی تبلت‌ها می‌کند. سامسونگ اخیرا اعلام کرده که صفحه نمایش گلکسی سه ۴٫۸ اینچ و یکی از بزگترین صفحه نمایش‌های موجود در بازار است. گلکسی نوت هم با اینکه در بازار به عنوان موبایل عرضه می شود اما با وجود صفحه نمایش ۵٫۳ اینچی اش در واقع از بسیاری از تبلت ها هم بزرگتر است.

با این حال نوبو کوراهاشی، تحلیلگر اوراق بهادار به وال استریت ژورنال گفت: رفتن اپل به سمن تولید آی فون با صفحه نمایش ها بزرگتر لزوما به معنای رقابت با رقبایش نخواهد بود. این تحلیلگر با اشاره به اینکه سایز صفحه نمایش تنها ویژگی یک اسمارت فون نیست گفت: بازار اسمارت فون‌ها بسیار متنوع شده است اما آی‌فون هنوز هم طرفداران خود را دارد.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.