وال استریت ژورنال مدعی شد:توافق ایران و عربستان درباره سهمیه اوپک

برخی رسانه‌ها از توافق ایران و عربستان به عنوان دو عضو قدرتمند اوپک در باره سهمیه این سازمان خبر دادند.
 وال استریت ژورنال در مطلبی در این باره به نقل از نمایندگان هیئت‌ها در اوپک نوشت: وزرای نفت ایران و عربستان بعنوان دو کشور رقیب در سازمان کشورها صادر کننده نفت (اوپک) روز چهارشنبه توافق کردند تا سهمیه فعلی یعنی صادرات ۳۰ میلیون بشکه در روز را حفظ کند.

این روزنامه نوشت: در حین اینکه امروز اوپک قرار است نشست خود را در وین برگزار کند وزرای نفت چند کشور از وجود نفت زیاد در بازارها شکایت داشتند و این در حالی بود که عربستان به همراه چند کشور عربی در حاشیه خلیج فارس صادرات نفت خود را افزایش داده اند تا تاثیرات تحریم نفتی ایران را جبران کنند.

این روزنامه نوشت، اما به جای اینکه این سازمان حرکتی را به سمت کاهش نفت در بازارها بگیرد توافق کرد تا سهمیه فعلی را در سطرح کنونی حفظ کند.

وزیر نفت کویت گفت: ما انتظار داشتیم تا در تولید و صادرات تجدید نظر شود اما این بسته به تصمیماتی که است که گرفته خواهد شد.

عبدالله سالم البدری، دبیر کل اوپک نیز بر وجود نفت بیش از نیاز بازار اذعان کرد، اما در عین حال پیش بینی کرد که گروه به توافقی که کرده‌اند پایبند باشند.

وی در این باره گفت: “بله ما می توانیم به اجماع برسیم”.

در روزهای اخیر گزارش هایی مبنی بر وجود اختلاف بین ایران و عربستان در رسانه‌ها مشاهده می‌شد.

برخی از رسانه‌ها از جمله شبکه بلومبرگ از یک جناح بندی از یک سو بین ایران با پشتیبانی احتمالی عراق و از سوی دیگر عربستان خبر داده بودند، اما این توافق در واقع نشان از آن دارد که اشباع شدن بازارها از نفت دغدغه کلی و دستور کار اصلی نشست امروز اوپک خواهد بود.

دبیرکل اوپک گفت: ما هم کم و بیش مسائل خودمان را داریم اما در نهایت بقا خود را حفظ خواهیم کرد.

۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.