وام اجرای طرح فاضلاب تهران نهایی شد

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

به گزارش تفسیری نوساز iبه نقل از خبرنگار مهر، محمد پرورش در جمع خبرنگاران از توافق با بانک توسعه اسلامی برای دریافت ۲۷۳ میلیون یورو تسهیلات جهت اجرای پروژه فاضلاب غرب تهران خبر داد و گفت: این توافق در نشست امروز مسئولان بانک و آبفا، حاصل شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، اظهار داشت: کل اعتبار پروژه ۱۰۰۰ میلیارد تومان است که ۵۰۰ میلیارد تومان آن از طریق بانک توسعه اسلامی و مابقی نیز از طریق فروش حق انشعاب تامین خواهد شد.

پرورش ادامه داد: با اجرای طرح فاضلاب تهران، ۸۰۵ میلیون متر مکعب یعنی معادل ۳ برابر ظرفیت سد کرج، پساب تولید خواهد شد.

وی بیان داشت: در کلانشهر تهران که حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از منابع آبی آن از چاه‌ها تامین می‌شود، اگر بحث فاضلاب را هرچه سریعتر ساماندهی کنیم گام بلندی رو iبه جلو برداشته‌ایم.

این مقام مسئول در وزارت نیرو، با بیان اینکه کمک‌های دولت در طرح فاضلاب تهران تنها ۱۵۰میلیارد تومان بوده‌ است گفت: ما باید از همه ظرفیت‌‌های مالی خصوصا بانک توسعه اسلامی برای iبه سرانجام رسیدن این طرح استفاده کنیم، البته برای استفاده از پساب فاضلاب تهران iبه تملک زمینی که فاصله بسیاری با تهران نداشته باشد نیاز داریم.

همچنین حسین بنکداری، معاون برنامه‌ ریزی و توسعه شرکت مهندسی آبفای کشور نیز در اظهاراتی، گفت: در ۲ سال اخیر بیش از هزارمیلیارد تومان اعتبار برای ۵ پروژه بزرگ آب ‌و ‌فاضلاب از بانک توسعه اسلامی دریافت شده است.

وی در خصوص نحوه جذب منابع مالی، گفت: نگرش کلی که در وزارت نیرو حاکم است استفاده از منابعی غیر از طرح تملک حاویی‌ها است؛ در کنار ظرفیت‌های بخش خصوصی و منابع عمومی دولت، استفاده از ظرفیت‌های بانک توسعه اسلامی یکی از این منابع است که خوشبختانه بخش آب و فاضلاب کشور یکی از شرکت‌های پیشرو در این زمینه است iبه‌ گونه‌ای که بالاترین وام‌های بانک‌های جهانی و بانک توسعه اسلامی iبه پروژه‌های آب‌ و فاضلاب تعلق گرفته است.


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.