وام مددجویان کمیته امداد۱۵۰میلیون ریال شد

۱۵م دیماه ،

بینا- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور از افزایش سقف تسهیلات بانکی ارائه شده به مددجویان تا ۱۵۰ میلیون ریال خبر داد.
به گزارش محمد امید به مهر اظهار داشت: سقف تسهیلاتی که تاکنون به مددجویان اعطا می شد، در زمینه وام های خود اشتغالی ۱۰۰ میلیون ریال و برای وام های مشاغل خانگی ۵۰ میلیون ریال بود که سقف تسهیلات خوداشتغالی به ۱۵۰ میلیون ریال افزایش یافت.
وی با بیان اینکه مهمترین رویکرد کمیته امداد توانمندسازی اقتصادی خانوارهاست، اظهار امیدواری کرد: اشتغال های ایجاد شده برای مددجویان اشتغال پایدار و مؤثرتری باشد.

جمع آوری ۸۵۷ میلیون ریال صدقه در شهرستان تفت
مدیر کمیته امداد شهرستان تفت از جمع آوری ۸۵۷ میلیون ریال صدقه در این شهرستان خبر داد.
محسن علیزاده افزود: پرداخت صدقه و کمک به همنوع یکی از موضوعاتی است که در دین اسلام تاکید بسیاری بر آن شده است.
وی با اشاره به اعتقادات مذهبی مردم شهرستان تفت و توجه آنها به آیات و روایات دینی عنوان کرد: طرح جمع‌ آوری صدقات در این شهرستان فرهنگ سازی شده و مردم نیکوکار همکاری مطلوبی در این زمینه دارند.
مدیر کمیته امداد شهرستان تفت با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰ هزار و ۶۰۳ صندوق صدقه در شهرستان تفت وجود دارد، ادامه داد: صندوق‌های موجود در شهرستان شامل صندوق‌های بزرگ، کوچک و متوسط است.
علیزاده افزود: مردم خیر و نیکوکار شهرستان تفت در شش ماهه اول امسال بیش از ۸۵۷ میلیون ریال صدقه پرداخت کرده اند.
وی عنوان کرد: صدقات جمع ‌آوری شده در زمینه حل مشکلات معیشتی، درمانی، فرهنگی و تحصیلی مددجویان هزینه می گردد.

ایجاد ۱۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش ایجاد شده است.
محمد امید اظهار داشت: کمیته امداد تا پایان سال جاری ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در روستاها و شهرهای با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر همچنین ایجاد ۲۰۰ هزار شغل در استانها را بر عهده دارد.
وی افزود: پیرو فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری و تحقق اهداف کمیته امداد در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، ایجاد اشتغال در هشت ماهه اول امسال نسبت به سال قبل ۱۴ درصد رشد داشته است.
امید با بیان اینکه تعهد شغلی امداد در سال قبل ۱۱۶ هزار فرصت شغلی بوده است، یادآور شد: کمیته امداد در سال جهاد اقتصادی ۳۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت ایجاد کرد.
امید اضافه کرد: کمیته امداد در سال کذشته موفق شد رتبه اول کشوری را در امر ایجاد اشتغال کسب کند.

ارائه ۳۹ مورد خدمات عمرانی به مددجویان کمیته امداد شهرستان بهاباد
مدیر کمیته امداد شهرستان بهاباد گفت: در شش ماهه اول امسال ۳۹ مورد خدمات عمرانی به مددجویان تحت حمایت این نهاد ارائه شده است.
رمضان باقری افزود: کمیته امداد شهرستان بهاباد به منظور تأمین مسکن مقاوم برای مددجویان این نهاد اقدام به ارائه خدمات عمرانی می ‌کند.
وی بیان داشت: نیاز به سرپناه و محلی امن برای آسایش و گذران زندگی از جمله نیازهای فطری و اولیه انسان‌ها به شمار می‌رود.
باقری همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در سال جاری در حوزه مسکن کمیته امداد شهرستان بهاباد یادآور شد: در شش ماهه اول امسال ۳۹ مورد خدمات عمرانی با هزینه ای بالغ بر ۷۴۷ میلیون ریال به مددجویان تحت حمایت ارائه شد.
وی عنوان کرد: در این مدت ۱۴ مسکن مددجویی احداث و ۲۲ مورد بهسازی و تعمیر مسکن همچنین سه مورد معرفی برای دریافت انشعاب آب و برق از جمله خدمات عمرانی ارائه شده به مددجویان زیر پوشش این نهاد در شش ماهه اول امسال بوده است.

اجرای طرح مشاغل خرد آغاز شد
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور گفت: طرح ایجاد مشاغل خرد در روستاها و شهرهای با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر اجرایی شد.
محمد امید افزود: مهمترین و آخرین حلقه توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد، توانمندسازی اقتصادی و مسئله اشتغال آنهاست.
در آخرین جلسه شورای عالی اشتغال در سال ۹۰، ساماندهی اشتغال خرد در روستاها و شهرهای با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر به کمیته امداد محول شد تا این نهاد به عنوان دبیرخانه این ستاد این کار را عملیاتی کند.
وی با بیان اینکه دستورالعمل اجرایی این طرح تا هفته آینده به استانها ابلاغ می گردد، افزود: واجدان شرایط از پنجم دی ماه می توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد سراسر کشور در این طرح ثبت نام کنند.
امید با اشاره به اینکه مهلت اولیه ثبت نام دو هفته است، اضافه کرد: پس از پایان ثبت نام کمیته امداد کار ارزیابی را آغاز کرده و کسانی که واجد شرایط بوده و آموزش های لازم را فرا گرفته اند با ارائه مدارک لازم می توانند برای گذراندن مراحل تکمیلی دریافت تسهیلات، اقدام کنند.

جامعه هدف کمیته امداد، آسیب پذیرترین اقشار جامعه می باشند
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور گفت: جامعه هدف کمیته امداد، آسیب پذیرترین اقشار جامعه می باشند و در تلاشیم با ایجاد مشاغل خرد، این آسیب پذیری را تا حد بسیاری کاهش دهیم.
وی با بیان اینکه ایجاد اشتعال خرد در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به کمیته امداد واگذار شده است، عنوان کرد: اجرای طرح های تجمیعی نسبت به شبکه تولید خانگی و خوداشتغالی، هزینه های مضاعفی را در بردارد و کمیته امداد برنامه ای برای ایجاد طرح های تجمیعی ندارد.
امید، از استعداد یابی، آموزش، ارائه تسهیلات، نظارت بر طرح ها همچنین بازاریابی به عنوان مهمترین مراحل ایجاد یک طرح پایدار برای متقاضیان جویای کار نام برد و گفت: باید کمکهای بلاعوض به سمت پرداختهای قرض الحسنه و در جهت تولید و اشتغال سوق داده شود زیرا با این کار، اساس و زیربنای اقتصاد خانواده ها مستحکم می گردد.
وی همچنین از ایجاد صندوق اشتغال نیازمندان امداد در آینده ای نزدیک خبر داد.
مدیر کل کمیته امداد استان یزد نیز در این نشست به راه حل رفع مشکلات محرومین اشاره کرد و بیان داشت: راه علاج مشکلات محرومین، توانمندسازی آنان با رویکرد اشتغال است و برقراری تعاملات برون سازمانی به ویژه با دستگاه‌های مرتبط با امر اشتغال و فرمانداران و ائمه جمعه از جمله ضروریات تحقق این مهم است.
محمد اکبری افزود: در سال قبل هفت هزار فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر ۳۱۱میلیارد ریال توسط کمیته امداد استان یزد ایجاد شد و در سال جاری نیز ایجاد ۹ هزار فرصت شغلی در دست اقدام است.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.