وام مسکن ارزان شد

بینا- در حالی که در آغاز فصل نقل و انتقالات شاهد نوسان و افزایش قیمت وام ۲۰ میلیون و ۱۸ میلیون تومانی مسکن بوده‌ایم درحال حاضر به دلیل رکود در بازار خرید و فروش قیمت وام کاهش یافته است.
براساس گزارش ایسنا، درحال حاضر قیمت معامله هر وام ۲۰ میلیون تومانی در بازار آزاد از دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده و قیمت هر وام ۱۸ میلیونی نیز از دو میلیون و صد هزار تومان تا دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در نوسان است.
این درحالی است که خرید و فروش وام مسکن نسبت به دو ماه قبل ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان کاهش داشته است. پیش از این قیمت خرید وام ۲۰ میلیون تومانی در بازار آزاد از دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان متغیر بوده است.
همچنین قیمت خرید وام ۱۸ میلیون تومان نیز از دو میلیون و صد هزار تومان تا دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در نوسان بوده است.
به اعتقاد دلالان، خرید و فروش وام مسکن به دلیل رکود نسبی در معاملات مسکن و نبود متقاضی برای وام‌های مسکن کاهش یافته است.
این در حالی است که معمولا در فصل نقل و انتقالات قیمت‌ خرید و فروش وام‌های مسکن براساس عرف همیشگی افزایش پیدا می‌کرد.
خرید و فروش وام‌ها و انتقال آن به صورت قولنامه‌ای است و در صورت هر مشکلی نظیر فوت برای یکی از طرفین فروشنده یا خریدار مشکلات حقوقی وقضایی بسیاری بوجود می‌آید.
البته در کلانشهرهایی نظیر تهران که قیمت هر متر مسکن به ندرت به کمتر از دو میلیون تومان می‌رسد، عرضه وام‌های ۱۸ و ۲۰ میلیون تومانی در خوش بینانه‌ترین حالت تنها ۱۰ درصد از قیمت مسکن را پوشش می‌دهد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.