وام ۱۳۶ میلیارد روپیه‌ای چین برای نیروگاه‌های هسته‌ای پاکستان

۰۵م اسفند ،

رسانه‌های دولتی پاکستان گزارش دادند، چین یک وام ۱۳۶ میلیارد روپیه‌ای برای راه‌اندازی دو نیروگاه برق هسته‌ای پاکستان که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۱۶ عملیاتی شوند، ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری پی.تی.آی پاکستان، این نیروگاه‌های برق ۳۴۰ مگاواتی هر کدام با کمک چین در مجموعه هسته‌ای “چشمه” استان پنجاب در حال ساخت می باشند.

منابع رسمی گفتند: ساخت این نیروگاه‌های برق هسته‌ای پس از یک توافقنامه بلندمدت ممکن شد.

این منابع افزودند: هزینه کل راه‌اندازی این دو نیروگاه ۱۹۰ میلیارد روپیه است که بخشی از آن با وام ۱۳۶ میلیارد روپیه‌ای چین تامین می‌شود.

کمیسیون انرژی اتمی پاکستان ۶ / ۳۴ میلیارد روپیه، یعنی مقدار قابل توجهی از بودجه‌اش را برای راه‌اندازی نیروگاه‌های برق هسته‌ای C3 و C4 در “چشمه” اختصاص داده است.

این منابع اعلام کردند، دولت پاکستان تاکنون ۴ / ۶۲ میلیارد روپیه برای پروژه “چشمه” صرف کرده است و مقام‌ها برای این باورند که با هزینه ۶ / ۳۴ میلیارد روپیه‌ای، تقریبا نیمی از کار این دو نیروگاه تازه برق هسته‌ای تا ماه ژوئن سال ۲۰۲۴ میلادی تکمیل شود.

انتظار می‌رود این دو نیروگاه تا سال ۲۰۱۶ میلادی راه اندازی شود و سه نیروگاه برق دیگر که تاکنون راه‌اندازی شده‌اند “به خوبی کار خود را انجام می‌دهند”.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.