واژه نامه آنلاین، قدرتمندتر از فرهنگ لغات معین و دهخدا

اردیبهشت ۱۴۰۳

کتاب های قطور فرهنگ لغت را از کتابخانه خود دور بریزید و با یک کلیک به جامع ترین واژه نامه آنلاین فارسی متصل شوید.

به گزارش خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران، احتمالاً از سالهای دور در گوشه کتابخانه شما نیز یک فرهنگ لغت عمید، معین یا دهخدا وجود دارد که در حال خاک خوردن است.
حجم بسیار، وزن سنگین و نیز سختی یافتن کلمات در این فرهنگ لغات سبب شده تا بسیاری از ما سالی یکبار هم به سراغ واژه نامه هایمان نرفته و باری بر دانش زبان فارسی خود اضافه نکنیم.
اما گروهی از پژوهشگران و برنامه نویسان ایرانی طی ماه ها تلاش و تحقیق توانسته اند جامع ترین واژه نامه آنلاین فارسی را گردآوری کنند که بدون مبالغه از نمونه های مشابه اینترنتی و حتی فرهنگ لغات معروف ایرانی بهتر و کامل تر است.

پایگاه اینترنتی Vajje.com یک واژه نامه دانشنامه ای نوین چند زبانه است که برای اولین بار تلفظ واژه های فارسی را با الفبای بین المللی آوانگاری (IPA) به کاربران ارائه می کند.

شما می توانید در پایگاه اینترنتی واژه شکل جمع و مفرد، مثل ها، کنایه ها و اصطلاحات مربوط، ریشه شناسی، ساخت و اشکال دیگر واژه موردنظر خود را جستجو و ملاحظه کنید.

جستجوی فارسی به فارسی، انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی در این پایگاه امکان پذیر بوده و برای استفاده از آن نیازی به عضویت و پرداخت هزینه نیست./م


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.