واکسن” ب ث ژ “به کودکان دچار نقص ایمنی نباید تزریق شود

۲۱ آبان ،

عضو هیات علمی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر گفت: منبع تزریق واکسن ب ث ژ فقط در یک مورد که کودک دچار نقص ایمنی نباید تزریق شود.

به گزارش تفسیری خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر حسین معصومی اصل در حاشیه هشتمین همایش انجمن عفونی کودکان ایران با بیان اینکه تزریق واکسن ب ث ژ به عنوان یک ضرورت در بدو تولد انجام می شود گفت :در مواردیکه خانواده ای سابقه ابتلا به بیماری های نقص ایمنی را داشته و یا کودک دچار نقص ایمنی مادرزادی باشد این واکسن نباید تزریق شود.

عضو هیات علمی مرکز مدیریت‌ بیماری‌های واگیر افزود: پزشک باید پیش از زایمان از سابقه خانواده نوزاد به نقص ایمنی مادرزادی آگاه بوده و واکسن ب ث ژ را به فرد تزریق نکند، چراکه در غیر این صورت این بیماری در بدن فرد انتشار یافته و سبب مرگ او می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در کشورمان به دلیل توسعه اجتماعی و بهبود شرایط بهداشتی ، آمار مبتلایان به سل رو به کاهش است  تصریح کرد : از دیگر مسائل مطرح در این عرصه مصرف خودسرانه دارو است که خانواده ها باید به آن توجه نموده و از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها که عوارض بسیاری از جمله افزایش مقاومت میکروبی رادر پی دارند بپرهیزند .

عضو هیات علمی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر در پایان خاطر نشان کرد : در حال حاضر  تعداد مبتلایان به بیماری سل در کشور کمتر از ۱۰ هزار نفر می باشند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.