واکسن تازه تولید شده تب برفکی رونمایی شد

۲۷خردادماه،

نوع تازه واکسن تب برفکی با عنوان A 2013 در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر هادی قدکچی، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در نشست خبری امروز که در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی برگزار شد گفت: این واکسن با عنوانA 2013 بر علیه بیماری تب برفکی ساخته شده است.

وی با بیان اینکه نیاز سالانه کشور به واکسن تب برفکی ۵۰۰ هزار دوز است اظهار کرد: در حال حاضر این میزان تولید، آماده تحویل به سازمان دامپزشکی کشور است.

رئیس موسسه تحقیقات و سرم و واکسن سازی رازی ادامه داد: این موسسه بیش از ۹۰ درصد نیاز کشور در حوزه دامی و ۵۵ تا ۶۰ درصد حوزه علوم را تامین می کند.

وی با اینکه پایگاه اینترنتی صادرات سرم های درمانی ضد مار و ضد عقرب گزیدگی و نیز صادرات واکسن MMR آماده بهره بردای می باشند که با آخرین استاندارد نیاز منطقه را برآورده نمایند.

وی افزود: سالانه ۸ هزار آمپول ضد مار و ضد عقرب گزدیگی تولید می گردد که از امسال علاوه بر تامین نیاز داخلی تولید مازاد خواهیم داشت که هر آمپول را در کشورهای عربی ۹۰ تا ۱۰۰ یورو  می خرند که آمادگی صادرات ۵ تا ۱۰ هزار آمپول را داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه حجم محصولات وارداتی سالانه ۳۰۰ میلیون دلار ارزش ارزی دارد  یاد آور شد: در صورت تامین ۳۰ میلیون دلار ارز برای واردات مواد اولیه این رقم تبدیل به ۳۰۰ میلیون ارزش افزوده خواهد شد.

رئیس موسسه واکسن سازی رازی ادامه داد: دو طرح کلان دستیابی به دانش فنی تولید واکسن دام طیور و آبزیان با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان و دستیابی به دانش فنی تولید مواد اولیه واکسن و دارو نیز در حال پیگیری است که در صورت تصویب  طرح دستیابی به داشتن فنی تولید مواد اولیه واکسن و دارو در شورای عالی عطف طی ۳ تا ۵ سال این برنامه به انجام خواهد رسید.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.