واکنش​ها به حمله به پایگاه منافقین

۲۱ام بهمن ،

رسانه های خارجی امروز خبری را در خروجی خود قرار دادند مبنی بر اینکه محل اسکان موقت گروهک تروریستی منافقین در پایگاه لیبرتی در جنوب غرب بغداد هدف حمله موشکی قرار گرفت.

رسانه های مختلف خبرهای ضد و نقیضی را در این رابطه اعلام کردند به طوری که تعداد موشک های به کار رفته و تلفات جانی در این حمله در رسانه های مختلف متفاوت بوده است.

بنا بر اعلام سومریه نیوز، فردی به نام “مهدی عقبایی” سخنگوی تبلیغاتی گروهک تروریستی منافقین در بیانیه ای مدعی شد که در این حمله شش نفر از منافقین کشته و ۱۰۰ نفر زخمی شدند. وی در ادامه سیاست بزرگنمایی این اتفاق و بهره برداری تبلیغاتی منافقین از آن اعلام کرد که در میان کشته شدگان شماری زن به چشم می خورند.

به گفته وی، در این حمله که در ساعت ۶ صبح به وقت محلی انجام شد ۳۰ نقطه از پایگاه لیبرتی هدف حمله موشک های کاتیوشا قرار گرفت و در این حمله از ۳۵ فروند موشک استفاده شد.

وی در تلاش برای توجیه حضور غیرقانونی منافقین در عراق که منفور ملت این کشور می باشند، گفت: ساکنان پایگاه لیبرتی از دو روز پیش تاکنون از سازمان ملل متحد و نظامیان آمریکایی خواسته بودند به منافقین اجازه دهند به اردوگاه اشرف (محل سابق اسکان منافقین در استان دیاله) بازگردند، زیرا این اردوگاه در مقایسه با لیبرتی از امنیت بیشتری برخوردار است.

این در حالی است که رویترز گزارش داد: “الینا نبعه” سخنگوی سازمان ملل متحد در عراق تعداد کشته شده ها را ۵ نفر و تعداد زخمی ها را ۴ نفر اعلام کرد.

از سوی دیگر سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد: در حمله به پایگاه لیبرتی یک نفر کشته و ۲۰ نفر زخمی شده اند.

 این حمله با واکنش هایی همراه بود. المنار در این رابطه نوشت: هیئت سازمان ملل متحد در عراق در بیانیه ای از مسئولان دولت عراق خواست که هر چه سریعتر دربارهٔ حمله به پایگاه لیبرتی تحقیق کند.

 مارتین کوبلر” نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق با اعلام این خبر افزود: شماری از نیروهای پلیس عراق در میان زخمی ها به چشم می خورند و مسئولان عراق باید فورا درمان کامل مجروحان را تضمین کند.

وی خاطرنشان کرد که سازمان ملل متحد از نزدیک اوضاع عراق را تحت نظر دارد.

از سوی دیگر العربیه که همواره رویکرد ضد ایرانی داشته است و در پوشش خبرها با حمایت از این گروهک تروریستی، از بزرگنمایی و تحریف استفاده می کند، در انتشار یافتن خبر حمله به لیبرتی مدعی شد که ایران عامل حمله به مقر منافقین بوده است.

دولت عراق در فوریه ۲۰۱۲ با هماهنگی سازمان ملل متحد دربارهٔ انتقال گروهک تروریستی منافقین از اردوگاه اشرف به پایگاه لیبرتی به توافق رسید. به سبب این توافق، منافقین که تعداد آنها بالغ برسه هزار و ۴۰۰ نفر بود به پایگاه لیبرتی در نزدیکی بغداد منتقل شدند تا زمینه پذیرش آنها از سوی یک کشور سوم در جهان فراهم شود.

المدی پرس نیز در این رابطه گزارش داد: گروهک تروریستی منافقین در تلاش برای مظلوم نمایی مدعی شد که نوری المالکی دستور داده است زخمی های حمله امروز به پایگاه لیبرتی به بیمارستان های خارج این پایگاه منتقل نشوند. وی در ادامه به مالکی دربارهٔ مرگ مجروحان این حمله اخطار داد.

 /۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.