واکنش‌های جهانی به مرگ اسطوره آرژانتینی/ “بدرود دیگوی ابدی”

بزرگان جهان فوتبال و تیم های باشگاهی نسبت به درگذشت دیگو آرماندو مارادونا واکنش نشان دادند و با اسطوره آرژانتینی خداحافظی کردند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، درگذشت ناگهانی دیگو آرماندو مارادونا به خاطر حمله قلبی جهان فوتبال و کشور آرژانتین را عزادار کرد. باشگاه ها، بزرگان فوتبال و دنیای ورزش نسبت به این اتفاق تلخ واکنش نشان دادند.

لیونل مسی، ستاره فوتبال آرژانتین با منتشر کردن تصویری از خود و مارادونا در اینستاگرامش نوشت: “یک روز خیلی غم انگیز برای همه آرژانتینی ها و فوتبال است. او ما را ترک کرد اما از یاد ما نخواهد رفت چون دیگو ابدی است.”

باشگاه بوکاجونیورز با منتشر کردن این پیام با اسطوره خود خداحافظی کرد: “ممنون جاویدان. دیگوی ابدی.”

ناپولی که مارادونا تنها برایش بازیکن نبود و یک مکتب به حساب می آمد نوشت: “برای همیشه بدرود دیگو.”

رئال مادرید نوشت: “یکی از بهترین بازیکن های تاریخ. مارادونا به اسطوره میلیون ها هوادار در جهان تبدیل شد.”

بارسلونا با جمله “ممنون به خاطر همه چیز، دیگو” از یکی از ستاره های سابق خود خداحافظی کرد. 

ریورپلاته، رقیب همیشگی بوکا نیز با ستاره سال های دور فوتبال آرژانتین خداحافظی کرد و نوشت: “برای همیشه، دیگو.”

لوتار ماتئوس، با منتشر کردن تصویری از خود و مارادونا نوشت: “روحت شاد دوست من.”

باشگاه آرخنتینوس جونیورز، جایی که دیگو فوتبال حرفه ای خود را در آنجا شروع کرد، نوشت: “دیگوی ابدی.”

پله، دیگر اسطوره فوتبال جهان ابراز ناراحتی کرد و نوشت: “امیدوارم یک روز در آسمان‌ها با هم فوتبال بازی کنیم.”

کریستیانو رونالدو، در اینستاگرامش نوشت: “من با یک دوست خداحافظی می‌کنم و جهان با یک نابغه ابدی.”

یوهان کریوف چهار سال پیش درگذشت اما اکانت رسمی اسطوره فوتبال هلند نسبت به این اتفاق تلخ واکنش نشان داد و این پیام را منتشر کرد: روحت شاد مارادونا. تو ابدی هستی.

دیگو در جام جهانی گل قرن و گل دست خدا را برابر انگلیس به ثمر رساند و امروز این تیم با یکی از فوتبالیست‌هایی که ضربه دردناکی به آن‌ها زد خداحافظی کرد و در توئیترش نوشت: فراموش نشدنی‌. خداحافظ دیگو. یک اسطوره در بازی ما.

رافائل نادال، تنیسور اسپانیایی به جامعه فوتبال و همه آرژانتینی ها تسلیت گفت و نوشت: امروز جهان ورزش و به خصوص فوتبال احساس فقدان می کند. مارادونا، یکی  از بزرگترین ورزشکاران جهان درگذشت.

الکساندر شفرین، رییس یوفا نوشت: عمیقا از شنیدن خبر درگذشت مارادونا، یکی از بهترین های جهان فوتبال ناراحت شدم.

روماریو یکی از ستاره های برزیلی بازنشسته در پیامی نوشت: حضورش در جهان فوتبال، شادی را برای آرژانتین به ارمغان آورد. هرگز قهقه هایمان را فراموش نخواهم کرد. من را ملخ صدا می کردی و با من مانند یک بردار رفتار می کردی.

“فوتبال با ریتم موسیقی پاپ گریه می کند” پیام خوان لاپورتا، رییس پیشین باشگاه بارسلونا بود. او در ادامه نوشت: ضربه های نارنجی، بهترین گل تاریخ جام های جهانی، چه پنالتی هایی، چه بازی هایی. کاریزماتیک، متعهد و متواضع ترین قهرمان.

سرخیو راموس، مدافع رئال مادرید نوشت: دیگو آرماندو مارادونا، شماره ۱۰، دست خدا، مومو فرفری، پسر طلایی فوتبال. ممنون دیگو. روحت شاد مارادونا.

“یکی از بهترین های تاریخ ما را ترک کرد، بهتربن فوتبالیست جهان. شانس بازی کردن، دوستی و لذت بردن از فوتبالش را داشتم. فقدان بزرگی است. بزرگترین رفت.” پیام داور شوکر، ستاره بازنشسته کروات بود.

خاویر زانتی، یکی از بهترین مدافع های تاریخ فوتبال آرژانتین که هنوز این اتفاق تلخ را باور نکرده است نوشت: دیگو به خاطر ‌کارهایی که کرد خاص بود، به دلیل اینکه ما را در زمین فوتبال شاد کرد. دیگو ما را به دریبل کردن مشکلات عادت داده بود. من مانند همه آرژانتینی ها هنوز باور نکرده ام اما دیگو رفته است، غمی است برای کسانی که این ورزش را دوست داریم.

ژوزه مورینیو، سرمربی پرتغالی نوشت: دُن دیگو، دوستم دلم برایت تنگ می شود.

نیمار، مهاجم پاری سن در اینستاگرامش نوشت: روحت شاد اسطوره. همیشه در یادمان خواهی ماند. فوتبال قدردان تو است.

یکی از غم انگیزترین واکنش ها برای اوراسیو پاگانی، خبرنگار TyC Sport بود که گفت: فوتبال مرد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.