واکنش اخوان المسلمین به ادعای عضویت بن لادن در این جماعت – بین الملل

ˈمحمود غزلانˈسخنگوی اخوان المسلمین مصر، با تکذیب اظهارات ˈایمن الظواهریˈ سرکرده شبکه القاعده در خصوص عضویت ˈاسامه بن لادنˈ در این جماعت ، انتقادات القاعده از اخوان المسلمین را افتخاری برای این جماعت ونشانگر میانه روی آنها در مقابله با افراط گرایان دانست.
به گزارش پایگاه اینترنتی عربی شبکه خبری ˈسی.ان.ان ˈ، غزلان با نادرست خواندن اظهارات اخیر الظواهری تاکید کرد که نه اسامه بن لادن ونه خود الظواهری هیچ وقت عضو اخوان المسلمین نبوده اند.

وی با نفی خبر حضور اخوان المسلمین در عربستان سعودی، تاکید کرد که مصری های عضو اخوان به دلایل مختلفی در عربستان به سر می برند که هیچ ربطی به فعالیت های حزبی ندارد.

غزلان در خصوص انتقاد سران القاعده از اخوان المسلمین گفت: انتقاد القاعده باعث افتخار ماست زیرا وقتی حمله از سوی یک گروه افراطی و ستیزه جو که برای تحقق اهدافش به خشونت متوسل می شود صورت می گیرد به این معناست که ما بر خلاف اصول آنها عمل می کنیم .

وی ادامه داد: این انتقادات به معنی این است که ما گروهی میانه رو ومعتدل هستیم که بر امر به معروف ونهی از منکر از طریق موعظه حسنه اقدام می کند وبر کار سیاسی دموکراتیک و احترام به خواست و اراده مردم تکیه دارد. اینها همه نشانگر عمق شکاف بین ما والقاعده است .

الظواهری سرکرده القاعده روز پنجشنبه گذشته در نوار ویدئویی جدید خود به افشای جزئیاتی از زندگی اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده پرداخت وگفت که وی در زمان جوانی عضو یکی از شاخه های جنبش اخوان المسلمین عربستان بود، اما به خاطر جهاد علیه نیروهای شوروی سابق در دهه ۸۰ از این شاخه اخراج شد.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.