واکنش امام جمعه هامبورگ به نسل کشی مسلمانان در میانمار

شنبه ۷ مرداد – ۰۴:۰۸:۲۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ، نسل کشی مسلمانان مظلوم و بی دفاع میانمار و سکوت معنا دارمجامع بین المللی مسئول دراین زمینه را محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ حجت الاسلام والمسلمین رمضانی در خطبه های نماز جمعه هامبورگ ابراز داشت: اقدامات جنایتکارانه عده‌ای ازخدا بی خبر در کشور میانمار( برمه) در قبال اقلیت مسلمان درسایه سکوت دولت متبوع و مجامع جهانی، خشم مسلمانان و مردم آزاده دنیا را بر انگیخت. حمله به مردم بی دفاع، کشتار دسته جمعی، تجاوز به زنان و کودکان، غارت اموال مردم، آتش زدن منازل، تخریب مساجد و کوچ اجباری مسلمانان از شهر و دیار خود، بخشی از این وقایع دلخراش است که هر وجدان بیداری را دردمند و عواطف انسانی را جریحه دار می سازد.
وی افزود: طبق آمارها، طی این حوادث هولناک که از چندی پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد، تا کنون بیش از بیست روستا و ۱۶۰۰ منزل و نزدیک به ۷۲ مسجد توسط گروه های تند روی بودایی ویران شده و هزاران نفر از خانه و کاشانه خود آواره شده اند. دهها هزار کشته و مجروح برجای مانده و بیش از ۲۰ هزار مسلمان ناپدید شده اند و بیش از ۵ هزار تجاوز به عنف و هتک حرمت به زنان در انظار عموم گزارش شده و بیش از ۲۰۰ هزار نفر از شهر و دیار خود متواری گشته اند.
امام جمعه هامبورگ گفت: جرم این مردم بی پناه تنها یک چیز است و آن اینکه آنها مسلمان هستند و در طول سالیان متمادی درعین فقر و نداری با کرامت و عزت زندگی کرده و سعی داشته اند در سخت ترین شرایط ایمان خود را حفظ کنند. عذاب آورتر آنکه دراین حرکت وحشیانه، دولت میانمار، مسلمانان کشورش را به رسمیت نشناخته و آنان را جزو شهروند محسوب نمی کند و اینک کار به جایی رسیده که دستور اخراج آنها نیز صادر شده است. این درحالیست که سکوت معنادار انواع و اقسام سازمانهای مدّعی حقوق بشر حاکی از آنست که همگی فقط بار این اسامی را به یدک می کشند .
وی تصریح کرد: به راستی آیا وقت آن نرسیده که کمیته حقوق بشر فعال شود ؟ آیا صلیب سرخ جهانی نمی خواهد کمی احساس مسؤولیت کند؟ و آیا سازمان کنفرانس اسلامی نباید برخورد فعال و حضوری مؤثر دراین عرصه داشته باشد؟ ما دراین مصیبت بزرگ به درگاه خدای سبحان شکایت می بریم و هم دردی و همبستگی مسلمانان اروپا را با مسلمانان آن دیار اعلام می کنیم.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۸۱۶۰۸۲۶۰۹۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.