واکنش اول وزیر بریتانیا به اعتصاب کارکنان بی‌بی‌سی

۰۱م اسفند ،

به گزارش خبرآنلاین، اول وزیر بریتانیا روز دوشنبه در واکنش به اعتصاب خبرنگاران بی‌بی‌سی به این نکته اشاره کرد که این بنگاه پس از انتصاب جیمز پرنل هنوز حقوق‌های بالا پرداخت می‌کند.
 

وزیر فرهنگ، رسانه و ورزش پیشین قرار است با حقوق ۲۹۵ هزار پوند – که دو برابر حقوق ۱۴۲٫۵ هزار پوندی اول وزیر است – به عنوان مدیر استراتژی و دیجیتال بار دیگر به بی‌بی‌سی بپیوندد.
 

دیوید کامرون با اشاره به اینکه حقوق پرنل بیش از اوست، گفت: «خیلی‌ها در بی‌بی‌سی چنین حقوق‌هایی دریافت می‌کنند.»
 

انتخاب پرنل به عنوان مدیر استراتژی و دیجیتال بی‌بی‌سی یکی از اولین انتصابات لرد هال مدیرکل تازه این بنگاه بود.
 

کامرون دربارهٔ این انتصاب گفت: «من بر مبنای نتایج قضاوت خواهم کرد. بی‌بی‌سی پس از جدایی مدیر کل سابق خود آشکارا ضربه خورد. پس اجازه بدهید بر مبنای نتایج قضاوت کنیم. او فردی بااستعداد است و اجازه بدهید نتیجه کار او را ببینیم.»
 

نخست وزیر بریتانیا به اعتصاب روز دوشنبه خبرنگاران بی‌بی‌سی بی‌توجهی کرد و گفت: «فکر می‌کنم توافق سال ۲۰۱۰ دولت بریتانیا با این بنگاه عادلانه بود. وقتی به شرایط دیگر موسسات نگاه می‌کنید، می‌بینید تثبیت میزان «حق اشتراک استفاده از تلویزیون» به نفع بی‌بی‌سی بوده است. بنابراین فکر می‌کنم بی‌بی‌سی شبکه‌ای که بودجه خوبی در اختیار دارد.»
 

بی‌بی‌سی و دولت بریتانیا سال ۲۰۱۲ توافق کردند مسئولیت تامین هزینه بخش جهانی بی‌بی‌سی از وزارت امور خارجه این کشور به بنگاه بی‌بی‌سی منتقل و این هزینه مانند هزینه برنامه‌های داخلی بی‌بی‌سی از محل دریافت «حق اشتراک استفاده از تلویزیون» از شهروندان بریتانیایی تامین شود. بر اساس این توافق، میزان «حق اشتراک استفاده از تلویزیون» نیز برای شش سال تثبیت شد.
 

هزاران نفر از کارکنان بی‌بی‌سی به اعتصاب ۲۴ ساعته پیوستند که در نتیجه آن بعضی از برنامه‌های اصلی این شبکه مانند برنامه خبری «تودی» از رادیو ۴ بی‌بی‌سی روی آنتن نرفتند.
 

این اعتصاب به دعوت اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران بریتانیا (NUJ) انجام شد. اختلاف نظر اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران و مدیریت بی‌بی‌سی به بازخرید اجباری ۳۰ نفر از کارکنان مربوط می‌شود.
 

قرار است بی‌بی‌سی در پنج سال ۲۰۰۰ شغل را حذف کند.
 

گاردین / ۱۹ فوریه / ترجمه: علی افتخاری
 

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.