واکنش ایران به تشدید تحریم‌ها از سوی آمریکا

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اعمال تحریم علیه ایران یک سیاست شکست خورده است و مسلما کمکی به راه‌حل معقول برای مشکلات موجود به ویژه گفت‌وگوها دربارهٔ موضوع هسته‌یی نخواهد کرد.

سیدعباس عراقچی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دربارهٔ تصویب دور تازهی از تحریم‌ها که چهارشنبه‌شب در کنگره آمریکا انجام شد، خاطرنشان کرد: این‌که چرا آمریکا با وجود این‌که تحریم سیاست شکست خورده‌ای است، همچنان در این سیاست اصرار می‌کند، جای تعجب دارد، در حالی که مسلما تحریم‌ها نه در قبل توانسته موضوعی را حل کند و نه در آینده تغییری در مواضع اصولی جمهوری اسلامی اسلامی ایران ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: تنها تاثیری که اعمال تحریم‌ها خواهد داشت، سخت‌تر و پیچیده‌تر کردن حل و فصل مسائل موجود است و مسلما هیچ راه‌حلی برای حل مشکلات نخواهد کرد.

وی گفت: تحریم‌های قبل به اهداف خود نرسیده است و تحریم‌هایی که اخیرا تصویب شد نیز به هدفی نخواهد رسید و نمی‌توانند تعقیری در سیاست‌های ایران ایجاد کنند یا ایران را در شرایط سختی قرار دهند که در تمهید امورات خود ناتوان بمانند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین دربارهٔ گفت‌وگوی تلفنی روز قبل وزیران خارجه ایران و انگلیس گفت: در این گفت‌وگو توافق شد که برای تقویت روابط دو کشور و گسترش همکاری‌های دوجانبه، رایزنی و گفت‌وگو آغاز شوند. دو وزیر تصمیم گرفتند در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیداری انجام دهند.

وی گفت: توافق شد مدیران ارشد وزارت خارجه‌های کشور تا پیش از دیدار دو وزیر، در تماس‌هایی با یکدیگر موضوع را بررسی و مباحث مورد طرح در دیدارها را پخته‌تر کنند.

وی گفت: یکی از مدیران ارشد وزارت خارجه، مسوول پیگیری این گفت‌وگوها خواهد شد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.