واکنش ایران به بسیاره‌خواهی اعراب

۳۰ آبان ،

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به بیانیه اخیر نشست مشترک وزرای خارجه اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا در قاهره، ضمن تأکید بر تعلق ابدی جزایر سه‌گانه ایرانی به خاک ایران،‌ گفت‌ که ملت ایران از حقوق هسته‌ای خود دست نمی‌کشد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، رامین مهمان‌پرست ‌سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بیانیه اخیر نشست مشترک وزیران خارجه اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا در قاهره را حاوی مطالبی مغرضانه و نادرست نسبت به جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد.

مهمان‌پرست گفت: تعلق جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک به سرزمین جمهوری اسلامی ایران امری بدیهی و غیر قابل مناقشه است و اظهارنظرهای مغرضانه و ناآگاهانه تاثیری در واقعیت‌های موجود ندارد.

وی افزود: طرح اینگونه ادعاهای واهی در کنار دامن زدن به شایعات مربوط به تهدید تنگه هرمز که در شرایط کنونی منطقه با اهدافی خاص صورت می‌گیرد، در تضاد با منافع ملت‌های منطقه و اقتصاد جهانی است زیرا همگان به خوبی می‌دانند که تفرقه افکنی و دخالت‌های نا‌به‌جای قدرت‌های خارجی، نظامی گرایی و به راه انداختن مسابقه تسلیحاتی، مهمترین دلایل ناامنی و تهدید اصلی برای امنیت و ثبات منطقه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ابراز نگرانی نسبت به برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را بی مورد و نابه‌جا دانست و افزود: فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملاً شفاف و مسالمت‌آمیز و در چارچوب قوانین و مقررات بین‌المللی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام می‌شود و اینگونه فضاسازی‌های منفی و ایجاد ابهام در افکار عمومی جهانی که با هدف اعمال فشار سیاسی و تاثیرگذاری بر روند مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ صورت می‌گیرد، قادر نخواهد بود ملت ایران را به دست کشیدن از حقوق مسلم خود مجبور سازد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.