واکنش برخی از وزرای دولت فرانسه به تصمیم مدیریت کارخانجات پژو- سیتروئن

جمعه ۲۳ تیر – ۱۱:۳۹:۵۵ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

چند تن از وزرای دولت فرانسه در واکنش به اخراج هشت هزار نفر از کارکنان کارخانجات پژو- سیتروئن خواستار پاسخگویی دولت ومدیریت این کارخانجات شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برون مرزی، دوتن از وزرای دولت فرانسه دیروز(پنج شنبه) در اعتراض به حذف هشت هزار فرصت شغلی توسط مدیران کارخانجات پژو- سیتروئن، خواستار پاسخگویی دولت و مدیریت این کارخانجات شدند.
به نوشته پایگاه اطلاع رسانی فرانسوی ون مینوت ۲۰minutes، ماریزول تورن Marisol Touraine، وزیر بهداشت وامور اجتماعی فرانسه، این تصمیم را موجی از شوک و نگرانی برای کارکنان گروه های خودروسازی در کشور خواند . ماری لیز لوبرانشو Marylise Lebranchu، وزیر خدمات عمومی فرانسه نیز ضمن ابراز تعجب ازاتخاذ چنین تصمیمی خاطر نشان کرد این گروه خودروسازی از کمک های دولت از محل هزینه های عمومی برخوردار بوده است. به گزارش این پایگاه ماریزول تورن میزان این کمک را چهار میلیارد یورو تخمین زده است . وی که این امررا نوعی سرمایه گذاری دولت عنوان کرده است ازاستراتژی اقتصادی دولت در این زمینه به شدت انتقاد کرده است.
مدیریت کارخانجات پژو- سیتروئن دیروز (پنجشنبه) از تصمیم این گروه مبنی برحذف هشت هزار فرصت شغلی در واحد های تولیدی تا پایان سال ۲۰۲۴ خبرداد. در این طرح ، تعطیلی واحد تولیدی اولنِی با سه هزار کارگر قطعی اعلام شده است . مدیریت کارخانجات پژو – سیتروئن دلیل اصلی اجرای طرح ریاضتی را کاهش فروش محصولات خود اعلام کرد.  

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۳۱۱۳۹۵۵۲۵۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.