واکنش بغداد به حملات هوایی جنگنده های ترکیه به شمال عراق

حملات اخیر جنگنده های ترکیه به اهدافی در شمال عراق واکنش مقامات بغداد را در پی داشته است.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران ، آسوشیتدپرس امروز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد: جنگنده های ارتش ترکیه طی دو حمله جداگانه برون مرزی، اهداف شورشیان جدایی طلب کرد را در شمال عراق هدف حمله قرار دادند.    

این امر دولت عراق را بر آن داشته است تا به علت نقض حاکمیت ارضی خود به دنبال اتخاذ اقدامات دیپلماتیک علیه آنکارا باشد.

ترکیه همواره اهداف حزب کارگران کردستان – پ ک ک – را که به دنبال خودمختاری است ، در شمال عراق در هم کوبیده است اما با توجه به وخامت روابط ترکیه و عراق، بغداد به تازگی به ترکیه درباره عملیات نظامی در خاکش هشدار داده است.

 مناسبات آنکارا – بغداد از زمان تصمیم ترکیه برای پناه دادن به طارق الهاشمی معاون رئیس جمهور عراق حتی پس از آن که دادگاهی در بغداد وی را به مجازات اعدام محکوم کرد، به پایین ترین سطح افول کرده است.
منابع غیر رسمی ترک نیز اعلام کردند: جنگنده های این کشور یکشنبه چهار پایگاه شورشیان پ ک ک و همچنین آتشبارهای ضد هوایی را در امتداد مرز با ترکیه و کوههای قندیل در مرز مشترک عراق – ایران، هدف قرار دادند.

یک منبع نظامی ناشناس بدون اشاره به تلفات احتمالی این حملات افزود: بیش از دوازده فروند جنگنده اف – ۱۶ ترکیه در این عملیات شرکت داشتند.

هنوز این حملات که فرات نیوز Firat news ، پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی نزدیک به شورشیان هم خبر آن را اعلام کرد، به طور رسمی تأیید نشده است.

علی الدباغ سخنگوی دولت عراق دوشنبه حملات هوایی ترکیه را به شمال عراق، نقض حاکمیت ارضی کشورش توصیف کرد و گفت: ترکیه باید به اصول حسن همجواری احترام بگذارد.
 وی افزود : حملات هواپیماهای ترکیه به خاک عراق قابل قبول نیست و ما تدابیر و اقدامات دیپلماتیک لازم را در این زمینه اتخاذ خواهیم کرد.


باشگاه خبرنگاران
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.