واکنش به سفر معاون بایدن به بغداد/ مذاکرات مقتدی صدر و مالکی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النهرین،”عبدالمهدی الکربلایی” نماینده آیت الله سیستانی در کربلا گفت: اختلافات سیاسی عامل شرایط نابسامان امنیتی است، زیرا این اختلافات، امیدهای تروریستها برای تحقق خواسته های سیاسی و غیرسیاسی شان را زنده می کند.

وی افزود: ادامه اختلافات سیاسی سبب افزایش حملات تروریستها علیه مردم می شود و برخی کشورها منطقه نقش منفی در عراق ایفا می کنند.

از سوی دیگر “بهاء الاعرجی” رئیس فراکسیون پارلمانی جریان صدر گفتگوی دیروز نوری المالکی نخست وزیر و مقتدی صدر رهبر جریان را درباره مسائل غیر سیاسی و به ویژه انفجارهای اخیر عراق دانست.

این در حالی است که “کمال الساعدی” عضو ائتلاف دولت قانون مذاکرات تلفنی میان مالکی و صدر را مثبت دانست.

سعد المطلبی عضو ائتلاف دولت قانون نیز در این باره گفت : مکالمه تلفنی میان نوری المالکی و رهبر جریان صدر به موضوع اصلاحات سیاسی پرداخته است.

وی افزود: مالکی و صدر در مکالمه تلفنی بر ضرورت پایان بخشیدن به بحران و اصلاحات سیاسی با یکدیگر گفتگو کرده اند.

 المطلبی بیان کرد: پس از مشکلاتی که میان ائتلاف اتحاد ملی و جریان صدر به ویژه پس از بحران سلب اعتماد از مالکی به وجود آمد، نشانه های مثبتی برای نزدیکی آنها با یکدیگر به وجود آمده است.

 از سوی دیگر “جمال البطیخ” رئیس فراکسیون “البیضاء” گفت : بحران کنونی عراق طی روزهای آینده حل و فصل خواهد شد و رایزنی هایی میان گروههای سیاسی در این راستا در جریان است.

وی افزود: همه نشانه هایی که ما در اختیار داریم، از پایان قریب الوقوع بحران حکایت دارد.

خبر دیگر اینکه “عبدالحسین ریسان” نماینده پارلمان عراق با اشاره به دیدار “تونی بلینکن” مشاور جو بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا به عراق، هدف آن را پیگیری روند تجزیه عراق توصیف کرد.

وی افزود: هدف از دیدار بلینکن، پیگیری طرحهای آمریکا در عراق و تجزیه آن با بهره برداری از بحران سیاسی کنونی کشور است.

شایان ذکر است جو بایدن در سال ۲۰۰۶ پیش از اینکه معاون باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا شود طرح تجزیه عراق برای منطقه کرد نشین، سنی نشین و شیعی را به عنوان راهکاری برای پایان درگیری های سیاسی مطرح کرده بود. 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.