واکنش تهران به تحریم‌ های اتحادیه اروپا

سخنگوی وزارت امور خارجه حرکت غیر سازنده و غیر قابل قبول اتحادیه اروپایی در تصویب اقدامات تحریمی یک جانبه جدید بر ضد جمهوری اسلامی ایران را ناشی از عصبانیت کشورهای اروپایی از حمایت یکپارچه و مقتدرانه مردم ایران از توسعه برنامه صلح آمیز هسته ای کشورمان دانست و قویا آن را محکوم کرد.

واحد مرکزی خبر: سخنگوی وزارت امور خارجه حرکت غیر سازنده و غیر قابل قبول اتحادیه اروپایی در تصویب اقدامات تحریمی یک جانبه جدید بر ضد جمهوری اسلامی ایران را ناشی از عصبانیت کشورهای اروپایی از حمایت یکپارچه و مقتدرانه مردم ایران از توسعه برنامه صلح آمیز هسته ای کشورمان دانست و قویا آن را محکوم کرد.

رامین مهمان پرست با تاکید بر اینکه تحریم های یک جانبه اتحادیه اروپایی فاقد مشروعیت و مغایر با موازین و قوانین بین المللی از جمله اصل آزادی تجارت و تبادلات مالی بین ملت ها بوده و غیر قانونی شمرده می شود ، گفت : اصرار اتحادیه اروپایی در استفاده از ابزارهای فرسوده و غیر متمدنانه، بجای استفاده از روش دیپلماسی و مذاکره بر اساس احترام به منافع متقابل تنها موجب پیچیده تر شدن مسایل می گردد .

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این رویکرد نه تنها کمکی به حل مسایل نمی کند بلکه در شرایط بحران جاری مالی، اقتصاد کشورها و ملت های اروپا را نیز تحت تاثیر منفی خود قرار می دهد و اروپا باید آماده مواجهه با تبعات آن باشد.

مهمانپرست با تاکید بر اینکه ملت ایران در طول سه دهه گذشته تجربیات ارزشمندی را در رویارویی با تحریم های یک جانبه غرب اندوخته است ، گفت : مردم کشورمان این بار نیز تحت تاثیر اقدامات غیر موجه اتحادیه اروپایی قرار نگرفته و از مواضع و منافع مشروع و غیر قابل انکارخود چشم پوشی نمی کنند و ضمن ایستادگی در برابر فشار و زور براساس حقوق مسلم خود برنامه صلح آمیز هسته ای خویش را ادامه خواهند داد.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.