واکنش جواد لاریجانی به اظهارات علی مطهری:قوه قضائیه خط قرمز ندارد/ نه زیرخاکی از کشور خارج و نه گونی اسکناس جابجا کرده ام

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، لاریجانی درواکنش به اظهارات روز دوشنبه علی مطهری وجود هرگونه زندانی سیاسی و بدرفتاری با زندانیان را رد کرده و آن را تکرار اتهامات ضد انقلاب به نظام جمهوری اسلامی دانست. 
دبیر ستاد حقوق بشر،  در پاسخ به این سوال که آیا در نظام قضایی جمهوری اسلامی با زندانیان سیاسی بدرفتاری می شود؟ گفت: ادعای مطرح شده از سوی این نماینده مجلس مبنی بر بدرفتاری با زندانیان سیاسی اتهامی بی اساس و تکراری است که همواره از سوی آمریکا، اسرائیل و ضد انقلاب داخلی و خارجی از جمله منافقین نسبت به نظام مطرح می شده و حاوی دو اشکال اساسی است.
مشاور امور بین الملل رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه زندانی سیاسی یعنی کسی که در چارچوب قانونی، فعالیت سیاسی داشته اما به خاطر اینکه حاکمان، فعالیت او را دوست نداشته اند به زندان افتاده است گفت: اولا با این تعریف در نظام جمهوری اسلامی هیچ زندانی سیاسی وجود ندارد، چرا که نظام جمهوری اسلامی کسی را به خاطر انجام فعالیت سیاسی قانونی که مطلوب آن نبوده به زندان محکوم نکرده است.
بدرفتاری با زندانیان
لاریجانی در ادامه گفت: اشکال دوم مربوط به اتهام بدرفتاری با زندانیان سیاسی است. در اینجا باید متذکر شد که اصولا بدرفتاری با زندانیان چه سیاسی و چه غیر سیاسی خلاف شرع و خلاف قوانین است و اگر موردی از بدرفتاری با زندانیان کشف شود مانند مواردی که در گذشته بوده بلافاصله و با قاطعیت مورد پیگیرد قرار می گیرد.
دبیرستاد حقوق بشر در ادامه گفت: در کشوری با وسعت و جمعیت ایران امکان دارد در گوشه ای نسبت به یک زندانی رفتار خلافی انجام شود اما نحوه بیانی که القاء کند که اولا در ایران زندانی سیاسی وجود دارد و ثانیا بدرفتاری در زندان های کشور یک رویه دائمی و وروتین است، حرفی کاملا خلاف واقع، جفایی در حق ملت، ناسپاسی در حق نظام مقدس اسلامی و همصدایی با دشمنان صهیونیست و ضد انقلاب است که دائما با چنین اتهاماتی به نظام اسلامی حمله می کنند.

بازداشت شدگان فتنه ۸۸ زندانی سیاسی نیستند

جواد لاریجانی با ابراز تاسف از چنین خبط بزرگی که از سوی یک نماینده مجلس رخ داده گفت: چنین اتهاماتی را آمریکا و ایادی آن بعد از ماجرای فتنه ۸۸ برعلیه نظام ما مطرح کردند. گویی آنانکه در فتنه ۸۸ وارد شده بودند یک فعالیت سیاسی قانونی را انجام داده بودند حال آنکه آنان در یک کودتای تمام عیار بر علیه جمهوریت نظام و اصل نظام وارد شده بوند. کودتایی که تمام و کمال مورد حمایت آمریکا، اسرائیل صهیونیست و ایادی مختلف انها در داخل و خارج بود. برخورد قانونی با این افراد خاطی که مرتکب بزرگترین ظلم درحق ملت ما شدند نه ربطی به فعالیت سیاسی دارد و نه ربطی به زندانی سیاسی بودن و ما نباید در این مهلکه به این مغالطه گرفتار شویم .
دبیرستاد حقوق بشر در پاسخ به این سوال که ایا بازداشت شدگان در فتنه ۸۸ را مصداق زندانیان سیاسی می داند یا خیر، گفت : آنهایی که در جریان فتنه ۸۸ به زندان افتاده و البته عمده آنها آزاد شده اند، مصادیق زندانی سیاسی نیستند. همانظور که اشاره کردم انانکه در فتنه ۸۸ وارد شدند با درجات مختلفی که در این فتنه آلوده شدند کار خلاف قانون و شرع انجام دادند و براساس قانون با آنها برخورد شده است.
کارنامه درخشان قوه قضائیه در برخورد با کودتاگران

لاریجانی با بیان اینکه بدرفتاری نه با زندانیان بلکه با قوه قضائیه صورت گرفته و می گیرد گفت: کارنامه قوه قضائیه در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر کودتا گران فتنه ۸۸ بسیار درخشان بود چرا که عملکرد آن در درجه اول مشی قانونی داشته و ثانیا قاطعانه و هوشمندانه بوده است.  دبیرستاد حقوق بشر افزود: در کنار این قاطعیت و اقتدار، دستگاه قضایی با مجرمان فتنه ۸۸ با عطوفت اسلامی و گذشت که برازنده نظام قدرتمندی چون جمهوری اسلامی ایران است رفتار کرده و برهمین اساس جمع قابل توجهی از این زندانیان مورد عفو و تخفیف های فراوان قرار گرفته اند که این مسیر ادامه خواهد داشت.
افتخار می کنم که کشاورز هستم

نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به بخش دیگری از اظهارات نماینده کنونی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که به مناقشات اراضی کشاورزی او اشاره داشت، گفت: اولا بنده افتخار می کنم که کشاورز و دامدار هستم. کشاورزی در خانواده ما یک سنت است. من افتخار می کنم که با زحمت بیش از ۲۰ سال توانسته ام گوشه ای از خاک میهنم را ابادتر کنم. مناقشات ارضی در زمین های زراعی در ایران امر بسیار رایجی است. ضد انقلاب و دشمنان نظام باید بدانند قوه قضائیه خط قرمز ندارد چه جواد لاریجانی و چه هرکس دیگری مانند هر شهروند دیگری باید پاسخگو باشد. من باید به ضد انقلاب بگویم که در هر دادگاهی که فراخوانده شوم با افتخار شرکت می کنم و احکام قضایی دادگاه های جمهوری اسلامی را چه به نفع من باشد و چه به ضرر من، برچشم خواهم گذاشت.
جرم جواد لاریجانی کاشتن گندم است

لاریجانی با اشاره به جو سازی بوجود آمده درباره اراضی کشاورزی او در رسانه های بیگانه پس از اظهارات روز دوشنبه علی مطهری گفت: ضد انقلاب باید بداند که جواد لاریجانی نه زیرخاکی از این کشور خارج کرده، نه گونی های اسکناس جابه جا کرده و نه ال سی های تقلبی به این سو و آن سو فرستاده است. جواد لاریجانی مانند بقیه کشاورزان ایران در زمین خود گندم و جو کاشته است.
لاریجانی در پاسخ به این سوال که آیا ادعاهای مطرح شده درباره اراضی کشاورزی او تا چه اندازه صحت دارد گفت: مالکیت اراضی کشاورزی که من روی انها کار کرده ام برایم به اندازه بال مگسی ارزش ندارد. آنچه برای من ارزشمند است اینکه بتوانم قدمی در مسیر ابادانی میهن عزیز بردارم و به این افتخار می کنم که بتوانم سهمی ولو کوچک در تولید ملی داشته باشم ولو تولید یک کیلو گندم بیشتر در داخل کشور باشد.

متن کامل مصاحبه جواد لاریجانی را اینجا بخوانید

۴۹۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.