واکنش حماس به پیروزی اولاند

فارس: جنبش حماس اعلام کرد که ابراز نگرانی اتحادیه اروپا برای اسرای فلسطینی اعتصاب‌کننده غذا و دعوت از رژیم صهیونیستی برای احترام گذاشتن به حقوق این اسرا “اقدامی ناکافی” است.

به گزارش فارس به نقل از شبکه “فلسطین آن لاین”، “سامی ابوزهری” سخنگوی حماس تاکید کرد که دعوت اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی برای احترام گذاشتن به حقوق اسرا و درمان آنها اقدامی ناکافی است.

وی خواستار اقدامات عملی و جدی برای نجات جان اسرای فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی و پذیرش خواسته‌های به حق و عادلانه آنها و پایان دادن به درد و رنج این اسرا شد.

هیئت‌های اتحادیه اروپا در قدس و رام‌الله نسبت به وضعیت سلامتی اسرای فلسطینی اعتصاب‌کننده غذا که از بیش از دو ماه پیش دست به اعتصاب غذا زده‌اند، ابراز نگرانی شدید کرده بودند.

از سوی دیگر “عیسی قراقع” وزیر امور اسرا و آزادشدگان دولت انتصابی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که طرف‌های اسرائیلی و مصری امروز در قاهره با هدف دستیابی به راه‌حلی درباره قضیه اسرای فلسطینی نشست برگزار می‌کنند.

در همین راستا دایره اطلاع‌رسانی فراکسیون تغییر و اصلاح وابسته به حماس در مجلس قانونگذاری(پارلمان) فلسطین نیز از اقدام اداره زندان”عوفر” مبنی بر انتقال مکرر ۳ تن از نمایندگان اسیر حماس از زندانی به زندان دیگر خبر داد.

بر اساس این گزارش هدف اداره زندان از این اقدام به شکست کشاندن اعتصاب غذای اسرای فلسطینی است که از ۳ هفته پیش آغاز شده است.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.