واکنش خودروسازان آمریکا به ورشکستگی شهر دیترویت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

سه خودروساز بزرگ آمریکا در واکنش به اعلام ورشکستگی شهر دیترویت ابرازخوشبینی کردند که این شهر بعد از به خاکستر نشستن، قوی تر ساخته خواهد شد.

  خبراقتصادی:به گزارش وال استریت ژورنال، در بیانیه سه خودروساز به این موضوع اشاره نشده است که دو خودروساز جنرال موتورز و کرایسلر بعد از اعلام ورشکستگی دوباره از نو جان گرفته اند اما در حال حاضر این دو غول خودروسازی آمریکا نمونه ای از احیا بعد از ورشکستگی می باشند. با کمک دولت آمریکا این دو خودروساز بحران سال ۲۰۰۹ را پشت سر گذاشته و امسال فروش و سود قابل توجهی نشان داده ند.

جنرال موتورز در بیانیه خود اعلام کرده است: «شرکت خودروسازی جنرال موتورز تمامی پیامدهای ناشی از ورشکستگی شهر دیترویت را ارزیابی کرده و پیش بینی می گردد که روی فعالیت های روزانه و چشم انداز کسب و کار این شرکت اثر ویران گر نداشته باشد.» از بین غول اصلی خودروسازی آمریکا فقط مقر اصلی و بخشی از کارخانه ی جنرال موتورز در شهر دیترویت قرار دارد.

کرایسلر هم که ریشه خود را از دیترویت می داند و در تبلیغاتش بر این موضوع تأکید دارد در بیانیه اش گفته است که به سرمایه گذاری و حضورش در شهر دیترویت ادامه داده و بر نقش مثبت خود در بازسازی دیترویت متعهد است. 

هر چند که فورد از ورشکستگی سال ۲۰۰۹ جان سالم به در برد و به کمک های دولت نیاز پیدا نکرد اما در طول ۵ سال قبل دست کاملی بر تمام فعالیت ها و دارایی های خود کشیده و هنوز عنوان دومین خودروساز ایالات متحده را یدک می کشد. این خودروساز هم در بیانیه خود گفته است: «ما اعتقاد داریم که قدرتمند شدن دیترویت برای قوی ماندن ایالت میشیگان و صنعت خودرو حیاتی است. این شهر وظیفه ی سنگینی دارد و ما خوشبین هستیم که رهبران حکومت در قوت گرفتن این شهر موفق عمل خواهند کرد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.