واکنش دبیرشورای عالی امنیت ملی به انفجار تروریستی در بیروت

اردیبهشت ۱۴۰۳

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن انفجار تروریستی امروز سه شنبه مقابل سفارت ایران در بیروت گفت: این اقدامات نشانه استیصال رژیم صهیونیستی و گروه های تروریستی همسو با این رژیم است.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز،، « علی شمخانی » در دیدار « عدنان محمود » سفیر سوریه در ایران تاکید کرد که این گونه اقدامات تروریستی سبب تنفر روز افزون افکار عمومی جهان از عاملان و حامیان آن است.
 
وی خاطرنشان کرد که این گونه اقدامات تروریستی هیچ تاثیری بر ادامه مسیر حمایت ایران از جریان مقاومت اسلامی نخواهد داشت.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تصریح کرد: پیشتر در خصوص گسترش تروریسم در منطقه و حمایت مالی و تسلیحاتی آنان توسط کشورهای غربی اخطار داده شده بود و امروز مسوولیت ریخته شدن خون شهدای این اتفاق متوجه آنان است.
 
برپایه این گزارش، صبح امروز سفیر سوریه ضمن دیدار با نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی پیام کتبی ˈ علی مملوک ˈ رییس دفتر امنیت ملی سوریه را تسلیم وی کرد.
 
نماینده مقام معظم رهبری در این دیدار با اشاره به پیگیری دقیق تحولات سوریه توسط ایران، پیروزی های اخیر ارتش سوریه را در مقابل گروه های تروریستی تبریک گفت و افزود: نگاه جهانی به تحولات سوریه تغییر کرده و موج توجه به خواست و اراده مردم این کشور در حال افزایش است.
 
شمخانی، گسترش تروریسم و ملاحظه جنایات آنها بر ضد مردم سوریه را اصلی ترین سبب ایجاد تعارض در حامیان آنها دانست و با اشاره به ضرورت اتخاذ راهکار سوری – سوری برای حل و فصل بحران جاری در این کشور، بر لزوم پیگیری راه حل دیپلماتیک و حل و فصل مسایل با راهکارهای سیاسی تاکید کرد.
 
وی در خصوص انجام مذاکرات هسته ای میان ایران و ۱+۵ نیز گفت: غرب راهی به جز مذاکره برای حل و فصل مسائل نداشته و تحریم های غیرقانونی و فشارهای خارج از منطق تاثیری بر اراده جمهوری اسلامی ایران نداشته است.
 
در این دیدار سفیر سوریه از مواضع و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از ملت سوریه تشکر کرد.
 
عدنان محمود تاکید کرد: ارتش سوریه برای تامین امنیت مردم و رساندن غذا و دارو برای شهرها و روستاها مقتدرانه با تروریست ها مقابله کرده و در عین حال مسیر دیپلماتیک و راهکارهای سیاسی را نیز برای حل مسایل دنبال می گردد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.