واکنش دستجردی به اظهارات احمدی‌نژاد؛ او در جریان انحلال دانشگاه بود

مقایسه اظهارات رئیس دولت و وزیر سابق دربارهٔ دانشگاههای علوم پزشکی ایران و تهران

ایران > دولت
محمود احمدی‌نژاد چند روز پیش عنوان کرد که در ادغام دو دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران دخالت و اطلاعی نداشته و دو سال پیش برای اجرای این تصمیم با وی مشورتی صورت نگرفته است این درحالیست که مرضیه وحید دستجردی وزیر سابق بهداشت نسبت به این اظهارات واکنش نشان داد و گفت: «ادغام دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران با اطلاع و تایید رییس جمهور انجام شد.»

۱۰ روز پس از منتفی شدن ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و ایران، مرضیه وحید دستجردی وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با باز نمودن ماجرای این ادغام، لب به سخن گشود و از مشورت و کسب موافقت رئیس جمهور برای انجام این ادغام خبر داد؛ خبری که محمود احمدی‌نژاد عکس آن را می‌گوید.     

بر طبق گزارش فارس، رییس جمهور یکشنبه ۲۵ فروردین ماه در مراسم افتتاح فاز اول بیمارستان محب کوثر تهران در جمع مدیران، مسئولین و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، در بخشی از سخنان خود به ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران با علوم پزشکی تهران در ۲ سال قبل اشاره کرد و گفت: در این تصمیم هیچ دخالت و اطلاعی نداشتم و در این خصوص نه موافقت اینجانب اخذ گردید و نه مشورتی با من انجام شد. من هم مثل مردم از رادیو و تلویزیون از این تصمیم مطلع شدم اما در آن زمان شرایط به گونه‌ای بود که اجازه نمی‌داد تا این تصمیم اشتباه را اصلاح کنیم، چرا که مصالح بالاتری وجود داشت.

وی با اظهار خرسندی از اصلاح این تصمیم و جدایی مجدد دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی ایران، افزود: اولین نامه‌ای که از طرف دوستان در خصوص این دو دانشگاه به اینجانب رسید آن را به وزیر فعلی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارجاع دادم و ایشان هم تصمیم اشتباه قبل را اصلاح کرد.

این درحالیست که مرضیه وحید دستجردی، وزیر اجرا کننده ادغام دانشگاههای علوم پزشکی ایران و علوم پزشکی ایران دربارهٔ سبب ادغام گفته است: در مردادماه سال ۸۹، بحث‌های کوچک‌سازی دولت و انتقال بعضی سازمان‌های دولتی به شهرهای دیگر مطرح بود. همزمان استان البرز هم در شرف تأسیس بود، معاون محترم توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور در ابلاغیه‌ای به وزارت بهداشت به طور محرمانه ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران، شهید بهشتی و تهران را خواستار شد.

وی افزود: بر اساس این ابلاغیه و همچنین کار کارشناسی که بعداً انجام شد، در آبان ماه سال ۸۹ مصوبه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی و هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه علوم پزشکی تهران اخد شد و در همین زمان، ابلاغیه وزارت به دانشگاه‌های مزبور صورت رفت.

دستجردی دربارهٔ این تصمیم و ابلاغیه و اطلاع رییس جمهور از آن گفت: قطعاً کار به این بزرگی که همراه با ابلاغیه معاون رییس جمهور است، با اطلاع شخص رییس جمهور صورت گرفته است. ضمن اینکه اساساً این گونه کارها در دولت همیشه موافقت ریاست جمهور را لازم دارد. در زمان ادغام، بنده حداقل دو بار شخصاً با آقای احمدی‌نژاد صحبت کردم؛ یک بار در جلسه هیات دولت که ایشان گفتند با قدرت و قوت کار را پیگیری کنید تا به سرانجام برسد، یک بار هم قبل از جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که گفتند کار را با سرعت و قوت به پیش ببرید، که هم اکنون هم دیر شده است.

بر طبق این گزارش، دانشگاه علوم پزشکی ایران دو سال قبل یعنی در زمان حضور مرضیه وحید دستجردی در رأس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران ادغام شد؛ ادغامی که اعتراض دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی ایران را در پی داشت. اکنون دو سال پس از ادغام و با حضور وزیر تازه در وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایران دوباره استقلال یافت؛ استقلالی بحث برانگیز، البته نه از سوی دانشگاهیان علوم پزشکی ایران بلکه این بار از سوی رئیس دولت و وزیر سابق.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.