واکنش رئیس سازمان زندان‎ها به اظهارات فائزه هاشمی؛ اخلال در زندان جرم است

ایران > حقوقی‌و قضایی
رئیس سازمان زندان‌های کشور گفت: تخلف اخلال در زندان، ضمن فحاشی، سر و صدا یا اهانت طبق قانون داخلی زندان‌ها بررسی نشده و مرجع کیفری به این مساله رسیدگی خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران نوشت: غلامحسین اسماعیلی در رابطه با ادعای فائزه هاشمی مبنی بر عدم رعایت قانون در حکم وی و رفتن به انفرادی علی‌رغم توجه به قانون آیین‌نامه داخلی زندان‌ها اظهار داشت: به طور کلی می‌توانم بگویم که ْمرّ قانون نه تنها در این مورد بلکه در تمامی موارد اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه تخلف صرف با تخلفی که عنوان مجرمانه هم دارد متفاوت است، تصریح کرد: به طور مثال اگر یک کارمند دولت رشوه بگیرد، هم عنوان مجرمانه داشته و هم تخلف اداری محسوب می‌شود که به این تخلف هم  در مراجع قضایی و  هم در هیات‌های تخلفات اداری رسیدگی می‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: اگر فردی هم در زندان تخلفات داخل زندان را مرتکب شود طبق قانون داخلی و در شورای انضباطی زندان مجازات می‌شود اما اگر تخلف در زندان عنوان مجرمانه هم داشته باشد مانند اخلال در زندان که ضمن اخلال فحاشی یا اهانت هم وجود داشته باشد، مرجع کیفری به این مساله رسیدگی خواهد کرد.

رئیس سازمان زندان‌های کشور با اشاره به اینکه در عناوین مجرمانه مانند اهانت دادستان به عنوان مدعی‌العموم وارد می‌شود خاطرنشان کرد: هیاهو و اخلال در نظم زندان عنوان مجرمانه داشته و خارج از زندان یعنی دادسرا به این مساله رسیدگی کرده و تشخیص خواهد داد که عمل مجرمانه است یا خیر.

گفتنی است؛ فائزه هاشمی دیروز در حاشیه جلسه دادگاه مهدی هاشمی اعلام کرده بود «اتهاماتی که به من نسبت می‌دهند صحت ندارد» و اگر بر فرض مثال این اتهامات به عنوان اخلال در نظم زندان باشد باید به سبب قانون آیین نامه داخلی زندان‌ها مجازات شوم اما من خلاف قانون، ۵ روز انفرادی را در زندان تحمل کردم.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.