واکنش رسمی مجلس به انحلال وزارت ارتباطات: تا دولت لایحه نیاورد، ادغام و انحلال ممنوع است

۲۰م آذر ،

به گزارش خبرآنلاین، این اقدام مجلسیان پس از آن صورت گرفت که رئیس​جمهور با عزل رضا تقی​پور تصمیم به ادغام وزارت ارتباطات با وزارت راه و شهرسازی گرفت. این در حالی است که دولت هنوز شرح وظایف سه وزارتخانه ادغامی «راه و شهرسازی»، «صنعت، معدن، تجارت» و «کار، رفاه و تعاون» را به مجلس ارائه نداده است.

از این رو جمعی از نمایندگان با ارائه طرحی دو فوریتی بر آن شدند تا دولت را ملزم به کسب مجوز از مجلس برای چنین تصمیماتی کنند.

حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان که از طراحان طرح دوفوریتی اصلاح قانون برنامه پنجم بود، با اشاره به اینکه هنوز شرح وظایف ادغام وزارتخانه ها به مجلس نیامده و نمایندگان نمی دانند که این ادغام ها درست صورت گرفته و به هدف قانون برنامه پنجم توسعه رسیده​اند یا نه؟، اظهار داشت: هدف ما چابک سازی دولت و کوچک شدن حجم دولت بود. قرار بود تصدیگری​ها با اجرای درست اصل ۴۴ کاهش یابد. اما هنوز اصل ۴۴ اجرایی نشده، ادغام وزارت خانه​های بزرگ صورت گرفته است. چطور وزارتخانه​ای که خودش مرکب از دو وزارتخانه بزرگ است را می​خواهند در یک وزارتخانه دیگر ادغام کنند؟

وی بر این اساس تاکید کرد که مجلس باید با اصلاح ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم، به دولت متذکر شود که هرگونه پیشنهاد انحلال و ادغام وزارتخانه​ها و سازمانه​ای زیر مجموعه آنها را باید به تصویب مجلس برساند.

پس از اظهارات مخالفان و موافقان، دو فوریت این طرح تصویب شد. شرح مذاکرات نمایندگان در این زمینه متعاقبا ارسال می​شود.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.