واکنش رییس اتحادیه شیرینی فروشان به کارشناسان تغذیه:زولبیا و بامیه خوب و مغذی است/زولبیا و بامیه درجه یک۴۵۰۰ تومان

محمد نصرتی، رییس اتحادیه کشوری قنادان و شیرینی فروشان که صبح روز دوشنبه در کافه خبر حضور پیدا کرده بود در رابطه با قیمت زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان گفت: «  قیمت زولبیا بامیه درجه یک ۴۵۰۰ تومان و قیمت درجه دو این محصول ۴۰۰۰ تومان است. » 

نصرتی افزود: « قنادی ها و شیرینی فروشی ها با کیفیت بالا زولبیا و بامیه را به همین قیمت می فروشند. تمام قنادی های تهران زولبیا و بامیه درجه یک را کیلیویی ۴۵۰۰ تومان می فروشند. » 

او به اینکته اشاره کرد که برخی شهروندان شاید در رابطه با زولبیا و بامیه سفارش هایی داشته باشند که با قیمت بیشتری تمام شود: «  ممکن است شهروندی خودش نوعی از زولبیا و بامیه را سفارش دهد که قاعدتا قیمت آن متفاوت است. در مجموع قیمت زولبا بامیه درجه یک ۴۵۰۰ تومان است. ممکن است برای قنادی ها این رقم سود نکند اما با این قیمت به فروش می رسانند. » 

رییس اتحادیه کشوری قنادان و شیرینی فروشان  اعتقاد دارد تولید زولبیا و بامیه هزینه تولید زیادی دارد: « کسانی که زولبیا و بامیه تولید می کنند دستمزد های بالایی دارند. ۴ میلیون تومان برای یک ماه می گیرند. بنابراین این محصول چیزی نیست که خیلی ارزان تمام شود. »  
نصرتی در رابطه با برخی اظهار نظر هایی که طی روزهای گذشته در رابطه با مصرف نکردن زولبیا و بامیه مطرح شده است نیز یه این شکل توضیح داد: « در رابطه با خود این محصول باید بگویم بسیار محصول خوب و مغذی است. برخی متخصص های تغذیه اظهار نظر کرده اند که نباید از این محصول استفاده کرد اما من باید بگویم ترکیبات زولبیا و بامیه شامل تخم مرغ، نشاسته، ماست، زعفران و شکر است. بررسی این ترکیب ها نشان می دهد که محصول بدی نمی تواند باشد. از سوی دیگر اداره بهداشت از تمام قنادی ها نمونه برداری می کند و اگر کوچک ترین اشکالی باشد برخورد می کند. اینکه کسی چربی و قندش بالا است و دکتر برای آن تجویز کند که زولبیا و بامیه خوب نیست قضیه اش فرق دارد اما اینکه بگوییم زولبیا و بامیه اصلا خوب نیست واقعا بی انصافی است. اکثر کشور های همسایه و عربی شکل های دیگر زولبیا و بامیه را تولید می کند و نباید ذهن مردم را مشوش کرد. همانطور که اشاره کردم بسیار مواد اولیه خوبی دارد. » 

۳۹۳۹ 
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.