واکنش سخنگوی اشتون به سخنان روحانی

فروردین ۱۴۰۳

مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از سخنان حسن روحانی، رئیس جمهور ی کشورمان در مراسم تحلیف استقبال کرد.


مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از سخنان حسن روحانی، رئیس جمهور ی کشورمان در مراسم تحلیف استقبال کرد.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  عصر ایران به نقل از بی بی سی نوشت: مان در گفتگو با این شبکه گفت که اگر شک و تردید ها دربارهٔ اهداف برنامه هسته ای ایران بر طرف شود، سببی برای وجود تحریم ها نمی ماند.

سخنگوی اشتون دربارهٔ اظهارات روز یکشنبه روحانی در مراسم تحلیف ،گفت “ما حرف های رئیس جمهور تازه را شنیدیم و حرف های جالبی بود. ما همیشه به شریکان خود احترام می گذاریم.”

حسن روحانی در مراسم روز تحلیف خود با اشاره به تحریم ها علیه برنامه هسته ای کشورمان گفت که کشورهای غربی اگر می خواهند شاهد تغییر باشند باید با ایران نه با زبان تهدید و تحریم بلکه به زبان تکریم سخن بگویند.

مایکل مان افزود:”ما می خواهیم ایران پیشنهادهای ما را قبول کند و این به ادامه مذاکرات و در نهایت به یک توافق منجر شود. توافقی که در آن جامعه جهانی قانع می گردد که فعالیت اتمی ایران هدف نظامی ندارد.”

سخنگوی کاترین اشتون افزود : “حالا تحریم ها به سبب وجود این نگرانی ها پابرجا است و ایران هنوز نتوانسته کاری جدی دربارهٔ نگرانی های ما انجام دهد.”

این مقام اروپایی دربارهٔ چگونگی برداشتن تحریم های ایران گفت : “اینطور نیست که شما یک کار کنید و همه تحریم ها از بین برود. برای این کار باید یک روند مشخص طی شود. اولا که توپ الان در زمین ایران است. آنها باید قدم اول را بردارند چون هرچه باشد این ایران است که تعهدات بین المللی اش را نقض کرده است.”

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: “ما بسته ای پیشنهادی به ایران ارائه کرده ایم. الان چند ماه است که این پیشنهادها مطرح شده است. هنگامی که این پیشنهادها مطرح شد زمزمه های مثبتی از طرف مذاکره کننده ایران شنیده شد اما در نهایت ما در مذاکرات پیشرفت چندانی نکردیم.”


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.