واکنش صرافان به تشکیل صف خرید دلار/ ادامه کاهش قیمت ارز

چکیده: در حالی که بازار انواع ارز همچنان با آشفتگی قیمتی و نوسانات شدیدی مواجه است، برخی صرافان تشکیل هرگونه صف برای فروش دلار ۲۸۵۰ تومانی به متقاضیان را رد کردند.

در حالی که بازار ارز و سکه در نخستین روز هفته جاری چندان با معاملات پرحجم و نوسان های شدید قیمتی روزهای گذشته مواجه نیست؛ اما انتشار برخی شایعات مبنی بر فروش ارز ۲۸۵۰ تومانی تا سقف ۵ هزار دلار در برخی صرافی ها و تشکیل صف خرید در مقابل آنها واکنش های متفاوتی از سوی صرافان را در پی داشته است.

طی روز جاری شایعاتی مبنی بر فروش ارز ۲۸۵۰ تومانی تا سقف ۵ هزار دلار در تهران از طریق یکی از شرکت های عضو کانون صرافان مطرح شد که پیگیری ها در این زمینه نشان داد تا لحظه انتشار این خبر از تشکیل صف خرید برای دریافت ارز ۲۸۵۰ تومانی در بازار صرافان خبری نیست.

در اینباره مدیرعامل یک شرکت صرافی گفت: در حال حاضر کلیه صرافان مطابق با قیمت های اعلامی کانون، هر دلار آمریکا را به قیمت ۲۸۵۰ تومان می فروشند و در مقابل به مبلغ ۲۸۰۰ تومان از عرضه کنندگان خریداری می کنند.

وی با رد هرگونه تعیین سقف برای عرضه دلار، عنوان کرد: هم اکنون چیزی به عنوان عرضه دلار در صرافی های منتخب بانک مرکزی و ایجاد صف خرید برای دلار ۲۸۵۰ تومانی وجود ندارد.

این صراف در پاسخ به این سوال که هم اکنون وضعیت خرید و فروش ارز در صرافی ها به چه نحو است؟ گفت: در شرایط کنونی چنانچه فروشنده ای برای دلار وجود داشته باشد به همان میزان به خریدار این ارز فروخته خواهد شد ولی چندان عرضه و تقاضایی وجود ندارد.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.