واکنش علی مطهری به اظهارات اخیر حدادعادل

این مطلب در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان به نقل از منبع ذکر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز درج گردیده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک نماینده اصولگرای مجلس نهم با بیان این‌که «مواضع آقای حداد درباره سوال از رییس‌جمهور با بیانیه فراکسیون اصول‌گرایان جور درنمی‌آید» گفت: در بیانیه می‌گویند ما تابع قانون هستیم و در مصاحبه می‌گویند تلاش می‌کنیم سوال را متوقف کنیم.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، علی مطهری در واکنش به اظهارات اخیر حداد عادل اظهار نمود: آقای حداد عادل با اشاره به طرح سوال از رییس‌جمهور گفته‌اند نمی‌خواهم در بازار مسگرها ما هم ضربه‌ای وارد کنیم و سروصدا درست کنیم در حالی که بازار مسگرها را خود آقای حداد راه انداخته است.

وی ادامه داد: ایشان سوال مجلس هشتم را ناموفق خوانده است، در حالی که آن سوال برکات بسیاری داشت و مسائل بسیاری برای مردم روشن شد. این که آقای رییس‌جمهور بعضی حدود را رعایت نکرد به معنی ناموفق بودن آن سوال نمی باشد. به علاوه آیین‌نامه، اصلاح‌شده و این بار سوال مؤثرتر خواهد بود.

وی افزود: تعجب من از این است که چرا امثال آقای حداد این مقدار نسبت به انجام وظایف نمایندگی و حل مشکل اقتصادی مردم و دفاع از حقوق ملت بی‌تفاوت‌اند و چرا می‌خواهند برداشت خود از سخن رهبری را بر مجلس تحمیل نمایند.

این نماینده اصولگرای مجلس نهم مدعی شد: شاید این‌ها تعهدی به دولت داده‌اند برای منتفی نمودن سؤال، و شاید این مواضع بی‌ارتباط با انتخابات آینده ریاست‌جمهوری نباشد.

وی با اشاره به دیدگاه اخیر رهبری که هر گامی در دامن زدن به اختلافات را خیانت دانسته‌اند، در عین حال درباره بعضی که سوال از رییس‌جمهور را «برخلاف منویات رهبری» دانسته‌اند، اظهار نمود: نسبت دادن تصمیمات مهم مجلس به رهبری، خواست مخالفان نظام است. آن‌ها همواره می‌گویند مجلس در جمهوری اسلامی یک دکور و ظاهرسازی است و از بالا اداره می‌شود و قادر به اتخاذ تصمیمات اساسی نمی باشد. آقای حداد و دوستان‌شان در مجلس ناخودآگاه همین حرف را تبلیغ می‌کنند، در حالی که ما می‌گوییم مجلس مستقل است و بر اساس وظایف و اختیارات خود تصمیم می‌گیرد و اگر در یک مورد حیاتی برای نظام، رهبری حکم حکومتی صادر نمایند به آن عمل می‌کند؛ لذا ما به یک مجلس واقعی که مظهر دموکراسی است اعتقاد داریم نه موجودی بی‌خاصیت برای خالی نبودن عریضه.

وی هم‌چنین درباره اعلام وصول نامتعارف در مجلس و از حد نصاب افتادن احتمالی سوال پیش از اعلام وصول و این‌که در اعلام وصول سؤال از سوی هیات رییسه تخلفی صورت گرفته باشد نیز گفت: اگر ایرادی به هیات رییسه باشد این است که پس از یک هفته مهلت قانونی مقرر در آیین‌نامه، پس گرفتن امضا را قبول نمود و به جای آن‌که سؤال را با ۸۵ امضا به رییس‌جمهور ابلاغ کند با ۷۷ امضاء ابلاغ نمود و الا در حد نصاب امضاها تردیدی نمی باشد. ضمنا هیات رییسه وظیفه‌ای در اعلام اسامی امضاکنندگان و پس‌گیرندگان امضا پیش از ابلاغ سوال به رییس‌جمهور ندارد.

مطهری درباره تنش‌زا بودن سوال از رییس‌جمهور در شرایط خاص کشور گفت: این‌گونه نمی باشد. رهبر انقلاب تأکید دارند که نمایندگان مجلس وظایف خود را به طور منطقی و اخلاقی و بدون جنجال انجام دهند. اکنون این آقای حداد و دوستان‌شان در فراکسیون اقلیت مجلس می باشند که در حال ایجاد تنش می باشند. اگر این افراد که خود را ولایتمداران واقعی معرفی می‌کنند به این رفتار خود ادامه دهند، من درباره سابقه بعضی از آن‌ها در رژیم شاه صحبت خواهم نمود.


خبرگزاری انتخاب |

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.