واکنش قاطع احمدی‌نژاد به نماینده الازهر

۱۷ام بهمن ،

رئیس جمهور در واکنش به اظهارات نماینده شیخ‌ الازهر دربارهٔ مسائل مربوط به شیعه و سنی گفت که در صورت ادامه این بحث محل برگزاری کنفرانس خبری مشترک با وی را ترک می‌کند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور در جریان سفر خود به مصر پس از بازدید از دانشگاه جامع الازهر در نشست مشترک خبری با مدیر دفتر شیخ این دانشگاه شرکت کرد. 

هنگامی که حسن الشافعی در خلال سخنانش به طرح مسائل اختلاف‌افکن دربارهٔ حوادث تاریخی و بحث شیعه و سنی پرداخت، احمدی‌نژاد گفت که این بحث‌ها خوب نیست و اخطار داد در صورت ادامه بحث محل برگزاری کنفرانس خبری را ترک می‌کند. 

رئیس جمهور کشورمان همچنین در پاسخ به ادعای نماینده الازهر مبنی بر اینکه با احمدی‌نژاد دربارهٔ تساهل بین مذاهب و حقوق اهل سنت صحبت کرده‌، به وی اعلام کرد که دربارهٔ وحدت مذاهب توافق کرده‌ایم.

همراهان احمدی‌نژاد نیز به مدیر دفتر شیخ الازهر پیشنهاد کردند که بجای طرح مباحث مورد اختلاف دربارهٔ مسائل وحدت‌آفرین صحبت کند که این تذکر سبب تغییر رویکرد وی شد.

تغییر موضوع بحث الشافعی و  تاکید وی بر وحدت کلمه و همبستگی و همچنین طرح مباحث سازنده از سوی وی دربارهٔ مسائل سوریه سبب تشکر رئیس جمهور کشورمان از وی شد.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.