واکنش قالیباف به گرانی‌ها و تاثیرش بر زندگی مردم

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: این یک واقعیت تلخ است که رکوردشکنی‌های نگران کننده قیمت ارز و تورم لجام گسیخته زندگی را بر مردم سخت کرده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، محمد باقر قالیباف در آغاز جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول اظهار کرد: ملت ما در ماه های محرم و صفر شکوه، اشک و عزاداری را با رعایت کامل ضوابط بهداشتی انجام دادند. امیدوارم عزاداری ملت ایران مقبول درگاه حق قرار گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور خود و اعضای کمیسیونهای کشاورزی، اجتماعی و عمران در استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در جای جای استان محرومیت گسترده مردم مشهود است. تاسف آورتر این است که محرومیت با وجود منابع فراوان و بی نظیر، استان را تبدیل به گنجی پنهان کرده است. از مردم ولایی و خونگرم سیستان و بلوچستان و نمایندگان این منطقه تشکر می کنم و دست تک تک آنها را به گرمی می فشارم.

قالیباف گفت: گرانی‌های افسارگسیخته در بیشتر کالاهای ضروری و مورد نیاز مساله امروز همه مردم است. این روزها توفیق داشتم دردِ دل‌ها و حرف‌های مردم را چه در سیستان و بلوچستان و چه در حاشیه عزاداری بشنوم. حرف اصلی مردم یک چیز بود؛ همه آنها نجیبانه می گفتند که شما را به خدا فکری به حال گرانی ها بکنید. هر کدام از این عزیزان نمونه ای از گرانی کالاهایی مثل مرغ، لبنیات، کره و لوازم خانگی را ذکر می کردند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که «این یک واقعیت تلخ است که رکوردشکنی های نگران کننده قیمت ارز و تورم لجام گسیخته زندگی را بر مردم سخت کرده است»، گفت: امروز یک کارگر برای تامین هزینه زندگی خود مجبور است هر ماه یکی از اقلام سبد مصرف خانوار خودش را حذف کند. امروز حقوق بسیاری از کارگران و معلم های ما این اجازه را نمی دهد که سبد خرید خود را پر کنند و مجبور هستند با خرید چند قلم کالاهای اساسی زندگی خود را بچرخانند. کارگران روزمزدی وجود دارند که با خود محاسبه می کنند که اگر یک وعده غذایی کمتر بخورند، می توانند شب با دست پرتری به منزل بروند تا کمتر شرمنده فرزندان خود شوند.

ادامه دارد…

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.