واکنش مجلسی‌ها به اهدای نشان به مشایی؛ اهدای مدال انتخاباتی بود

آقای رئیس‌جمهور اولویت حل مشکلات معیشتی مردم است نه اهدای مدال‌های ساختگی

ایران > سیاست
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اخطار نسبت به بعضی شعار‌های شائبه‌آفرین توسط مسئولان اجرایی کشور، تصریح کرد: به نظر می‌رسد عده‌ای برای رسیدن به مقاصد انتخاباتی خود، از هیچ گونه تلاشی فروگذار نمی‌کنند و در این میان حاضرند تا ارزش‌های انقلاب و مقدسات نظام را نیز زیر سوال ببرند.

دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به اعطای نشان درجه یک فرهنگ و هنر به مشایی از سوی احمدی نژاد اعتراض کرده و آن را اقدامی درجهت تبلیغات انتخاباتی دانستند.

نظرات این دو نماینده که با خانه ملت گفتگو کرده‌اند به شرح زیر است:

حسین سبحانی‌نیا عضو هیات رئیسه مجلس در واکنش به اقدامات و اظهار‌نظر‌های بدعت‌آفرین مسئولان اجرایی کشور، تصریح کرد: در شرایط کنونی درحالی که فشار مشکلات اقتصادی مردم را متحمل هزینه‌های سنگین کرده، هرگونه اقدامی که برای کشور هزینه ایجاد کند، از دیدگاه مردم امری منحط است.

وی، افزود: به نظر می‌رسد که مسئولان اجرایی با برگزاری مراسم غیر ضروری و اعطای نشان‌های ساختگی به نزدیکانشان به نتایج اقدامات خود کم توجهی می‌کنند و در این میان تنها به فکر سود و نفع گروهی خود می باشند.

سبحانی‌نیا، ادامه داد: در شرایطی که کشور در جنگ اقتصادی با دشمنان است و معاندان نظام از هر گونه تهدیدی بر علیه کشور فروگذار نمی‌کنند، سخن گفتن از موضوعات شائبه‌آفرین و وحدت شکن امری پسندیده نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تأکید کرد: امروز حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب و مردم است و هر که از این مطالبه به حق عدول کند، در واقع با نظام به دشمنی برخواسته است.

وی همچنین در مورد بعضی شعار‌های مسئولان دولتی نظیر «امام ما بهار است»، افزود: به نظر می‌رسد عده‌ای برای رسیدن به مقاصد انتخاباتی خود، از هیچ گونه تلاشی فروگذار نمی‌کنند و در این میان حاضرند تا ارزش‌های انقلاب و مقدسات نظام را نیز زیر سوال ببرند، که نباید مقابله با چنین رویکردی مورد غفلت مردم هوشیار و همیشه در صحنه ایران قرار گیرد.

جریان انحرافی سوژه پرداز ضدانقلاب در تخریب ارزش‌های اسلام

احمد سالک کاشانی نماینده اصفهان نیز با اشاره به سخنان اسفندیار رحیم مشایی در مراسم استقبال از نوروز،‌ گفت: جریان انحرافی از نظر تفکر اسلامی با مشکل روبه‌رو است؛ آنها تفکر ملی‌گرایی را ترویج می‌کنند.

سالک با تأکید بر اینکه مشایی، رأس جریان انحرافی در کشور است، افزود: جریان انحرافی در این کشور با زیرساخت تفکر ملی‌گرایی ورود کرده است.

وی ادامه داد: وقتی مشایی مکتب ایرانی را به جای مکتب اسلام اعلام کرد، بیشترین خوراک برای تبلیغات وهابیت ضدارزش‌های انقلاب فراهم شد و وهابی‌ها از این صحبت‌ها بیشترین سوءاستفاده را کردند.

سالک کاشانی با اشاره به هجمه تبلیغاتی یک به اصطلاح کارشناس وهابی در تلویزیون عربستان پس از سخنان مشایی در بیان مکتب ایرانی، تصریح کرد: همان روزی که مشایی این صحبت را مطرح کرد، تلویزیون عربستان ابتدا گزیده‌ای از صحبت‌های او را پخش کرد و سپس با حضور یک وهابی خطرناک در برابر دوربین، تا آنجا که توانست به امام و انقلاب و تشیع توهین کرد.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: این وهابی خطرناک می‌گفت مشایی وابسته به حکومت ایران است پس یعنی نظر او، ‌نظر جمهوری اسلامی است؛ بعد می‌گفت ما (سران وهابیت) از قبل گفته بودیم که مقامات ایران به دنبال اسلام نیستند، به دنبال ایرانی‌گری‌اند.

وی با تأکید بر اینکه جریان انحرافی و خصوصا مشایی با این تفکر ضربه سنگینی به مجموعه ارزش‌ها و اسلام زد، سخنان اعضای جریان انحرافی در خصوص امام زمان (ع) را یادآور شد و تصریح کرد: سخنان رئیس جمهور در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن و شعار “زنده باد بهار” نیز نشان داد که تفکر اعضای جریان انحرافی، ملی‌گرایی و باستان‌گرایی است.

نایب رئیس فراکسیون روحانیون مجلس گفت: اینها لایق این نشان نیستند؛ ما آنها را از اساس قبول نداریم چه رسد به نشان فرهنگ و هنرشان؛ و گر نه در اصل باید نشان درجه یک فرهنگ و هنر را به خرازی‌ها و همت‌ها و … داد؛ نه کسانی که با تفکرات خود در برابر اسلام و شهادت ایستادند.

صبح دیروز یک‌شنبه بیستم اسفند ماه، رئیس جمهور در مراسم استقبال از نوروز، نشان درجه یک فرهنگ و هنر را به اسفندیار رحیم مشایی رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد اعطا کرد.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. ناشناس:

    آقای سبحانی‌نیا گفتند نباید مقابله با چنین رویکردی مورد غفلت مردم هوشیار و همیشه در صحنه ایران قرار گیرد.اما نگفتند که وقتی خبرنگارهای ما برای حضور در مجلس و انعکاس واقعیات آن اختیار کامل ندارند مردم این هوشساری را باید از کجا بدست آورند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.