واکنش مجلس به هتک حرمت مرقد حجربن عدی در سوریه

با صدور بیانیه انجام شد:

ایران > قانونگذاری
نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن هتک حرمت مرقد حضرت حجربن عدی، چنین اقداماتی را چراغ سبز به رژیم صهیونیستی برای تخریب مسجد الاقصی دانستند.

علیرضا منادی سفیدان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۵ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی بیانیه ۲۳۴ نفر از نمایندگان مجلس در هتک حرمت به مرقد حضرت حجر بن عدی را قرائت کرد.

به گزارش همشهری آنلاین در این بیانیه که خبرگزاری خانه ملت آن را منتشر کرده آمده است:

انالله و انا الیه راجعون

اقدام شنیع و هتاکانه عناصر وهابی و تروریست‌های تکفیری معارض حکومت سوریه و حمله به مرقد مطهر حضرت حجربن عدی و تخریب ضریح و نبش قبر آن صحابی بزرگوار پیامبر اکرم (ص) و یار وفادار حضرت علی ابن ابیطالب (ع) مسلمانان جهان را غرق در غم و اندوه نمود.

هتک حرمت زنجیره‌ای مراقد و بقاع متبرکه و اماکن مقدس مسلمانان و تجاوز و توهین به عزت و کرامت مسلمانان، صحابه و اهل بیت رسول اکرم (ص) فتنه ای است قدیمی که از زمان اعلام موجودیت تفکر وهابی – صهیونیستی در آغاز قرن نوزدهم در عربستان آغاز شد و در ادامه به صورت زنجیره ای در عراق، مصر، لیبی، الجزایر، مالی و اخیرا در سوریه استمرار یافت.

امروز بر همه مسلمانان آگاه، واضح و مبرهن است که هدف طراحی این گونه اعمال سبوعانه که توسط گروه های تکفیری و تروریست های وهابی انجام می گردد، نشان دادن چراغ سبز به رژیم صهیونیستی برای تخریب مسجد الاقصی و از بین بردن وحدت مسلمانان به ویژه پس از جنبش عظیم بیداری اسلامی است.

لذا ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز همدردی با تمامی مسلمانان جهان به ویژه علما و مراجع، این هتک حرمت و جنایت ددمنشانه را به شدت محکوم نموده و از کشورهایی که با حمایت های عملیاتی، مالی، تسلیحاتی، تبلیغاتی و در اختیار قرار دادن پایگاه برای تروریست ها امکان این گونه اعمال خرابکارانه و ضد انسانی را فراهم می نمایند می خواهیم پاسخگوی افکار عمومی مسلمانان باشند. ما از تمامی سازمان ها و نهادهای بین المللی به ویژه مجامع پارلمانی کشورهای اسلامی و بین المجالس اسلامی می خواهیم که با اتخاذ تدابیر لازم از تکرار این گونه تفرقه افکنانه جلوگیری نموده و همچنین با توجه به این که این اماکن مقدسه تنها متعلق به مسلمانان نبوده بلکه میراث جهانی است و به کل بشریت تعلق دارد، از سازمان های بین المللی مسئول به ویژه یونسکو می خواهیم که به وظیفه خود در قبال حفظ و مراقبت از آنها عمل نماید.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.