واکنش مجلس به برکناری وزیر ارتباطات

۱۲م آذر ، فارس- رئیس کمیته ICT مجلس شورای اسلامی در نطقی در واکنش به برکناری وزیر ارتباطات خطاب به رییس ‌جمهور گفت: چه ضرورتی به برکناری وزیر ارتباطات بود؟ فراموش کرده‌اید طرح ادغام با مخالفت مجلس روبه‌رو شد.

رمضانعلی سبحانی‌فرد در صحن علنی مجلس در واکنش به برکناری رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و انتساب علی نیکزاد به سرپرستی این وزارتخانه نطقی ایراد کرد.

بنابراین گزارش، سبحانی‌فرد در این نطق گفت: آقای رئیس‌جمهور! اکنون من از شما سؤال می‌کنم، در این مقطع زمانی، چه ضرورتی برای برکناری آقای تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود؟ آیا کسی در وزارتخانه ارتباطات توانایی و تخصص تعهد وظیفه سرپرستی آن وزارتخانه را نداشت؟

رئیس کمیته ICT مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور! آیا شما امروز می‌خواهید دهکده جهانی را با آجر، سیمان و آهن بسازید؟

وی گفت: آقای نیکزاد هم‌اکنون مسئولیت دو وزارتخانه “مسکن و شهرسازی” و “راه و ترابری” را برعهده دارد؛ هم‌اکنون توجه ایشان به بخش مسکن است و راه‌های کشور در وضعیت نابسامانی قرار دارد و امروز اداره وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (که جزء زیرساخت‌های کشور است) را نیز به ایشان محول کرده‌اید.

سبحانی‌فرد ادامه داد: آیا اشتراک در کلمه ارتباطات سبب منطقی برای این کار است؟ آیا شباهتی بین خاک، ماسه، آجر، آهن و آسفالت با سیستم‌های نرم‌افزاری، داده‌ها، شبکه ملی اطلاعات و پورتال دولت الکترونیک وجود دارد؟

سبحانی‌فرد افزود: آیا امروز صدای کوبیدن آجر بر سر شبکه ملی اطلاعات و امنیت اطلاعات بلند نشده است؟ آیا بدون این وزارتخانه می‌توانیم به اهداف برنامه ۴۶، ۴۷ و ۴۹ و جایگاه دوم منطقه دست پیدا کنیم؟ آیا با توجه به ضعف سایبری موجود، بدون شبکه ملی اطلاعات که امروز دغدغه کشور است می‌توانیم به این اهداف دست پیدا می‌کنیم؟ آیا سهم این صنعت از تولید ناخالص ملی به ۲ درصد می‌رسید؟

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور! بهتر نبود به جای این کار، نامه‌های اجرایی بند «الف» و «ب» ماده ۴۶ و نقشه جامع دولت الکترونیک، سامانه خدمات جامع همگانی سلامت و اساسنامه پست جمهوری اسلامی را (که باید حداکثر ظرف شش ماهه اول یا سال اول ارائه می‌شد) تصویب و ابلاغ می‌کردید؟

رئیس کمیته ICT مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای رئیس جمهور! آیا فراموش کرده‌اید که طرح ادغام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزارت راه و شهرسازی با مخالفت مجلس هشتم مواجه گردید؟

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.