واکنش مفتی سعودی به انتقاد۱۵۰ مبلغ مذهبی

مفتی اعظم عربستان سعودی به دنبال انتشار بیانیه انتقادی ۱۵۰ مبلغ مذهبی در اینترنت و هشدار آنان در باره گسترش بی دینی و درخواست مقابله با این روند، با دستپاچگی چنین موضوعی را تکذیب کرد.

به گزارش ممتازنیوز، العالم به نقل از روزنامه عکاظ نوشت: شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ مفتی اعظم عربستان خبر گسترش بی دینی در جده را رد کرد و گفت: اثبات این ادعا نیاز به دلیل دارد.

شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ در نشستی در جده افزود: جده شهر خیر و محل اقامت علما و افراد صالح است.

این مفتی عربستانی با وجود انتقاد ۱۵۰ مبلغ مذهبی در باره گسترش بی دینی گفته است: گناه یک نفر را نباید به حساب همگان گذاشت زیرا انسان از زمانی که خلق شده است ، دچار اشتباه می شود و ادعای گسترش بی دینی اشتباهی است که نباید تکرار شود.

سایت های اینترنتی بیانیه ای را شامل امضای ۱۰۵ مبلّغ مذهبی منشتر کردند که امضاکنندگان این بیانیه درباره گسترش بی دینی هشدار داده و خواستار مقابله با آن شده اند .   

به گفته وی عربستان کشوری اسلامی است و سرشار از خیرات و برکات است و احکام اسلامی در آن اجرا می شود و دانشگاه ها و مدارس اسلامی و جلسات حفظ قرآن در آن وجود دارد و اگر گناهی از کسی سرزد ، باید بدون مزاحمت گناه وی را به او گوشزد کنیم تا از ارتکاب آن گناه امتناع کند یا اینکه وی را به مقامات مسئول برای اجرای احکام اسلامی تحویل دهیم ولی اگر بگوئیم که بی دینی گسترش یافته است ، این اشتباه است .

مفتی اعظم عربستان تحولات سوریه را جنایات شنیع و بی سابقه در تاریخ بشریت توصیف کرد و گفت: یهود هم کودکان را ذبح نمی کنند . هدف از سربریدن کودکان توهین به مسلمانان است.

به دنبال قتل عام زنان و کودکان در منطقه الحوله سوریه و جنایات دیگر از این دست، توسط گروه های مسلح تروریستی، برخی کشورهای منطقه به پیروی از آمریکا بلافاصله در صدد محکومیت سوریه برآمدند و به محض اعلام دمشق در زمینه پخش اسناد دست داشتن نیروهای مسلح مورد حمایت غرب در این جنایت، کشورهای عربی دشمن سوریه خواستار جلوگیری از پخش رسانه های ماهواره ای سوری شدند.

آل الشیخ در ادامه دادن زکات به آوارگان سوری را اقدامی مثبت خواند و افزود: کمیته ای قانونی باید مسئول جمع آوری زکات شود و ما از مردم می خواهیم که برای ملت سوریه دعا کنند.

این درحالی است که بنابر اخبار منتشره شده در رسانه های گروهی، عده زیادی از مردم کشور ثروتمند عربستان از بیکاری و فقر در رنج هستند و آل سعود هرگونه اعتراض مردمی در منطقه الشرقیه را با سرکوب شدید پاسخ می دهد.

مفتی اعظم عربستان درباره فتوای برخی افراد مبنی بر وجوب جهاد در سوریه گفت: بدون شک آنچه در سوریه اتفاق می افتد ، جرم و جنایت است . هیچ کسی نباید سرخود راهی سوریه شود بلکه باید تابع مسئولان امر باشد و طبق نظرات آنها عمل کند. 


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.