واکنش مهمانپرست به اظهارات وزیر خارجه فرانسه

۰۱م آذر ،

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ادعای بی‌اساس وزیر امور خارجه فرانسه را مبنی بر تهدید خواندن جمهوری اسلامی ایران محکوم کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه؛ رامین مهمانپرست اظهار داشت: ریشه ناامنی، بی‌ثباتی، درگیری و فتنه در منطقه، رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی حامی آن و همان کسانی می باشند که در قبال مسئله سوریه به جای استقبال از گفتگوی ملی و روند دموکراتیک، به ارسال سلاح و تأمین تجهیزات و تشدید درگیریها و خونریزی می پردازند.
وی افزود: این اظهارات با هدف انحراف افکار عمومی جهان و اروپا از جنایات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن و زخمی کردن بیش از صدها انسان بی‌گناه در نوار غزه، اعم از زن و مرد و کودک بیان می‌شود.
مهمانپرست گفت: آنان باید این نکته را مد نظر قرار دهند که این گونه اظهارات، مسئولیت رژیم صهیونیستی و کشورهای حامی آن را در مقابل جنایات جنگی که علیه مردم مظلوم فلسطین مرتکب شده‌اند، سلب نخواهد کرد.
وی افزود: این کشورها در قبال تهاجم ددمنشانه به مردم بی دفاع فلسطین نه تنها هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند، بلکه با سکوت خود و با کمک به رژیم صهیونیستی از این جنایات حمایت می کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: اظهارات آقای فابیوس حاکی از بی‌توجهی وی به واقعیتهای خاورمیانه و عملکرد سازنده و نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در تقویت صلح و ثبات منطقه ای است.
وی اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه علیه جمهوری اسلامی ایران را با هدف سرپوش گذاشتن بر نقش پاریس در حملات مذکور ارزیابی کرد و افزود: این حملات درست پس از سفر اول وزیر رژیم صهیونیستی به فرانسه و استقبال گرم مقامات فرانسوی از نامبرده در پاریس آغاز شد.
 


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.