واکنش نمایندگی ایران در اروپا به ادعای آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران

واکنش نمایندگی ایران در اروپا به ادعای آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران

نمایندگی ایران در اروپا در پی ادعای غیرقانونی دولت آمریکا درباره اقدام این کشور به بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، از جامعه جهانی خواستار مقابله فعالانه برای حفظ نظام بین‌المللی مبتنی بر قانون شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، نمایندگی ایران در اروپا در پی ادعای شب گذشته دولت آمریکا مبنی بر این که روند بازگردانی تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را آغاز کرده است، در صفحه توییترش نوشت: جامعه جهانی باید از کناره گیری به مقابله فعالانه در زمینه حفاظت از نظام بین المللی مبتنی بر قانون رو کند. کلمات به تنهایی در برابر زورگویی که اظهاراتش را با عملکردی دغل کارانه پشتیبانی می کند،  کافی نیستند. 

این نمایندگی افزود: تمامی کشورها برای حفاظت از حکم کردن قانون مسئولیت دارند. 

این بیانیه در پی این مطرح می شود که دولت آمریکا علیرغم مخالفت جهانی با ادعایش برای برخورداری از حق قانونی در زمینه بازگردانی تحریم ها علیه ایران، شب گذشته اعلام کرد که در اقدام یک جانبه دیگری تحریم های سازمان ملل علیه ایران را دوباره اعمال کرده است. 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا،  وزرای خارجه سه کشور آلمان،  فرانسه و انگلیس خاطرنشان کردند که آمریکا به سبب خروج از توافق هسته ای در سال ۲۰۱۸ و پایان دادن به مشارکت در آن، از حق قانونی به کارگیری مکانیسم بازگردانی تحریم ها علیه ایران که در این توافق برای اعضای آن محفوظ است،  برخوردار نمی باشد. 

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.